با نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس با قدرت 778 اسب بخار آشنا شوید

نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس

با نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس با قدرت 778 اسب بخار آشنا شوید

خودروی الکتریکی تسلا مدل اس P100D را می‌توان یکی از سریعترین اتومبیل‌های حال حاضر جهان نامید و شاید تعجب کنید اگر بگوییم شتاب این خودرو از جاذبه بیشتر است. اما نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس (Tesla Model S P100D) با سرعت بیشتر نسبت به نسخه اصلی و نیروی 778 اسب بخاری، می‌تواند در عرض تنها 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) دست پیدا کند.

شاید تصور کنید که یک خودروی الکتریکی چگونه می‌تواند به چنین سرعت بالایی برسد. به‌علاوه شاید شرکت تسلا موتورز (Tesla Motors) که فعالیت خود را از سال 2008 آغاز کرده، رقیب سرسختی برای خودروسازان بزرگی همچون پورشه، بوگاتی، مرسدس بنز و بیشتر نباشد. اما جالب است بدانید که خودروی پورشه 918 اسپایدر (Porsche 918 Spyder) با ظاهر غلط انداز خود برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس ، پنجشنبه گذشته در نمایشگاه بین المللی خودروی انگلستان معرفی شد و قرار است در اولین مسابقات رسمی خودروهای تمام‌الکتریکی “Electric GT Championship” حاضر شود.

نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس 500 کیلوگرم نسبت به نسخه اصلی سبکتر است

با وجود این قدرت و سرعت بالا، نسخه مسابقه ای تسلا مدل اس تنها برای رقابت طراحی شده و نباید منتظر ورود آن به بازار خودروها باشید. همچنین برای طراحی این خودرو از نسخه اصلی استفاده شده و خبری از تولید مدل‌های سفارشی نیست. نتیجه تلاش مهندسان نیز باعث شده تا وزن خودرو حدود 1100 پوند (500 کیلوگرم) کاهش پیدا کرده و قدرت خروجی به 778 اسب بخار و گشتاور نیز به 995 نیوتون بر متر (734 پوند بر فوت) برسد.

در این رقابت‌ها (همانند مسابقات فرمول E) که قرار است از تاریخ 27 سپتامبر (پاییز سال 2017 میلادی) و در جزیره ایبیزا (Ibiza) واقع در اسپانیا آغاز شود، 10 تیم و 20 راننده حضور پیدا خواهند کرد. همچنین بنابر اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت “Motor Authority”، این مسابقات در 7 راند مختلف، یکی صبح و یکی غروب برای هر کدام، برگزار می‌شود. به‌علاوه، سه مسابقه غیر رقابتی نیز طی این دوره برگزار خواهد شد.

1395-10-28

دیدگاهتان را بنویسید