با «MeowTalk» صدای گربه‌ها را ترجمه کنید

برترین‌ها: مهندس سابق شرکت آمازون یک برنامه به نام “MeowTalk” ساخته است که صدای گربه‌ها را ترجمه می‌کند. درک و فهمیدن گربه‌ها، سگ‌ها و نوزادان می‌تواند یک چالش باشد، اما مطمئناً وقتی آن‌ها چیزی را بخواهند یا به آن احتیاج داشته باشند، آن را هر طوری شده به ما اعلام می‌کنند، حتی اگر ما متوجه آن نشویم.

با «MeowTalk» صدای گربه‌ها را ترجمه کنید

زبان گربه ترکیبی از حالت بدنی، نشانه‌های بویایی و صوتی می‌باشد. شناخت و آگاهی از زبان این حیوان خانگی می‌تواند در آموزش گربه تاثیر داشته باشد و در تربیت این حیوان کمک کند. انسان‌ها در مقایسه با گربه‌ها حس ادراکی ندارند و اغلب زبان دم و نشانه‌های گوش این حیوان را که نقطه ارتباطی گربه هستند را نادیده می‌گیرند. گربه در ساعت ۵ صبح ناله می‌کند، خرناس می‌کشد، هیس هیس می‌کند و خرخر می‌کند تا توجه ما را به خود توجه کند. اما آیا برای اینکه بفهمید گربه چه می‌خواهد بگوید راهی وجود دارد؟

گربه‌ها از صوت‌های متنوعی استفاده می‌کنند تا با بقیه گربه‌ها ارتباط برقرار کنند، اما به نظر می‌رسد که «میو میو کردن» را عمدتا برای صحبت با انسان‌ها نگه داشته اند. دقیقا گربه شما چه می‌خواهد؟ آیا با زبان گربه‌ای به شما فحش می‌دهد، سلیقه شما را در هنر ستایش می‌کنند، یا اینکه فقط برای اینکه تفریح کند شما را اذیت می‌کند؟

میو کردن ها، خواسته‌ها هستند: «منو بیرون ببرید»، «منو داخل ببرید»، «نوازشم کنید»، «با من بازی کنید»، «به من غذا بدهید»! همانطور که گربه حساس‌تر شود و پافشاری کند، سروصدای گربه گوش خراش‌تر و بم‌تر می‌شود. این سرو صدا‌ها معمولا در اوایل صبح وقتی صاحب آن می‌خواهد بخوابد روی می‌دهد.

با «MeowTalk» صدای گربه‌ها را ترجمه کنید

اکنون “خاویر سانچز” یکی از مهندسان سابق شرکت آمازون که روی دستیار صوتی هوشمند این شرکت موسوم به “الکسا” (Alexa) کار می‌کرد و اکنون در شرکت “Akvelon” مدیر پروژه است، از برنامه جدیدی به نام “MeowTalk” رونمایی کرده است که ممکن است به شما در درک صدا و اعلام نیاز گربه‌ها کمک کند.

“خاویر سانچز” برای ساخت این برنامه پس از تماشای یک مجموعه به نام “زبان مخفی گربه‌ها” الهام گرفت.

او با خودش فکر کرد که می‌تواند از تجربه کار بر روی “الکسا” برای توسعه این برنامه استفاده کند و پس از انجام تحقیقات، به همراه تیمش دریافتند که گربه‌ها تقریباً ۹ آوا یا صدا دارند.

این تیم براساس این احساسات و پیام‌های اساسی گربه‌ها، برنامه “MeowTalk” را برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید ساخت.

کاربران با این برنامه می‌توانند طیف وسیعی از احساسات گربه‌ها را از “من گرسنه‌ام” تا “من خوشحالم” ترجمه کنند. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد صدای “میو” گربه خود را ضبط و آن را ترجمه کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با تنظیم دقیق واکنش‌های گربه‌ها به این برنامه کمک کرده و دقت آن را بهبود ببخشند و همچنین می‌توانند پیام‌های سفارشی مانند “من اسباب بازی خود را می‌خواهم! ” به آن اضافه کنند.

البته به گفته “سانچز” ساخت این برنامه اولین قدم است و هدف نهایی ساخت برنامه‌ای است که در لحظه ترجمه کند. هنوز علم پشت این برنامه کامل نیست و برای افزایش کیفیت ترجمه‌ها به کاربران اعتماد می‌کند و به آن‌ها متکی است.

طبق گزارشات، این برنامه همچنان در حال بهبود است. “سانچز” و تیمش در حال کار بر روی یک به روزرسانی هستند که علاوه بر زبان انگلیسی زبان‌های دیگری نیز داشته باشد.

با «MeowTalk» صدای گربه‌ها را ترجمه کنید

هنگامی که این کار به ثمر بنشیند، می‌تواند به کاربران در ترجمه صدای گربه‌ها، سگ‌ها و حتی نوزادان کمک کند، اما برای مورد آخر هنوز هم باید با مادران یا پدران مشورت کرد. البته در ترجمه صدای گربه‌ها و سگ‌ها ارزش استفاده دارد، زیرا بهتر از خراشیده شدن با پنجه‌های این حیوانات در صورت نفهمیدن درخواست آنهاست.

این اپلیکیشن که⁣ Meowtalk ⁣ نام دارد، میوی گربه‌ها را به ۹ صدای اصلی تقسیم می‌کند که معرف حالات روحی گربه‌ها در شرایط مختلف است⁣.

اورگان سانچز سازنده این اپلیکیشن می‌گوید که قصد دارد به مرور زمان این اپلیکیشن را توسعه دهد⁣.

این اپلیکیشن در اپل استور و گوگل‌پلی استور به صورت رایگان موجود است.

.jabeh_embed_frame{position:relative; overflow: hidden; padding-top: 56.25%;} .jabeh_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;border:none;}

با «MeowTalk» صدای گربه‌ها را ترجمه کنید

دیدگاهتان را بنویسید