بررسی مهمترین ویژگی های کروم (chrome) نسخه 62

chrome-62

پس از اینکه گوگل 3 آسیپذیری امنیتی را در کروم کشف و برطرف نمود، کروم 62 را برای ویندوز (windows)، مک (mac) و لینوکس (Linux) منتشر کرد. نسخه جدید Chrome دارای ویژگی های زیادی می باشد که از مهمترین آنها می توان به پیام هشداری اشاره کرد که هنگام ارسال اطلاعات در سایت هایی که اقدام به رمزنگاری داده ها نمی کنند داده می شود.

ویژگی های جدید در مرورگر کروم نسخه 62

معمولا هنگامی که مرورگر کروم را می بندید و سپس باز میکنید به روزرسانی خودکار انجام می گیرد. ولی برای اطمینان از به روزرسانی می توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید.
به روزرسانی کروم تقریبا کار بسیار راحتی است و اکثر کاربران می توانند به صورت دستی و از طریق  منوی کروم (3 عدد بیضی عمودی در سمت راست و بالای صفحه) و از طریق گزینه Help و سپس توسط زیر منوی “About Google Chrome” و از طریق دکمه " بروز رسانی کروم" اقدام به بروزرسانی Chrome نمایند. اگر این دکمه را نمی بینید یعنی مرورگر شما به روزرسانی شده است . توجه داشته باشید که در صفحه باز شده آخرین ورژن به روز شده را نیز به شما نمایش می دهد. 
گوگل معمولا هر 6 یا 7 هفته یکبار کروم را به روزرسانی می کند که البته این بار این به روزرسانی کمتر از 6 هفته انجام شد.

کروم 62 ایمن تر می شود

همچنین در نسخه 62 کروم  تلاش های زیادی برای امنیت کاربران در فضای اینترنت شده است که کروم در این راستا تمام سایت های HTTP را ناامن تشخیص میدهد. در واقع کروم برای بالا رفتن ضریب امنیت کاربران ناشناس را ناامن در نظر می گیرد که البته این تصمیم نیز با عث صرفه جویی در ابر داده های شبکه نیز خواهد شد. البته این فرایند در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجرا است و فعلا در حال انتخاب سایت هایی می باشند که با پروتکل HTTP کار می کنند که بزودی تمام این سایت ها در لیست سایتهای نا امن قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که از سال 2014 طی تحقیقات صورت گرفته سایت هایی که از HTTPS استفاده می کنند رتبه بهتری را در گوگل کسب کرده اند و مطمئنا از پس نیز توجه بیشتری از نظر seo به این سایتها خواهد شد. 
یکی دیگر از ویژگی های خوب این نسخه از کروم غیرفعال کردن ویژگی Tab-under است که این ویژگی مربوط به تبلیغات گوشه ای برگه ای است که در حال خواندن آن هستید. این ویژگی که باعث نمایش تبلیغات گوگل و تغییر مسیر کاربران به صفحه دیگری است که باعث نارضایتی کاربران شده است. در نسخه 62 کروم 3 راه برای متوقف کردن Tab-under پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید