بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰‌میلیون تومان

برترین‌ها: وضعیت قیمت لپ تاپ‌های موجود در بازار ایران به شکلی پیش می‌رود که عملا نمی‌توان برای آن سقفی تعیین کرد. جدای از اینکه هر روز سخت‌افزار این دستگاه‌ها ارتقا یافته و به قابلیت‌های آن‌ها افزوده می‌شود، افزایش قیمت دلار و کاهش چشم‌گیر واردات مزید بر علت شده تقریبا می‌توان گفت بازاری غیرقابل دسترس را شکل داده.

در حال حاضر بهترین محصولات اپل و مایکروسافت در بازار ایران با قیمت‌هایی بالای ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند و شاید درصد اندکی از جامعه کشورمان توان خرید آن‌ها را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که اگر کمی انعطاف به خرج دهید و لپ تاپ را کنار گذاشته به سراغ کامپیوتر‌های شخصی بروید، مطمئنا خریدی به مراتب قدرتمند‌تر را انجام خواهید داد. با این حال کاربرد اصلی لپ تاپ یعنی قابل حمل بودن آن باعث شده همچنان این دسته از محصولات بازار پرمخاطبی را در ایران به خود اختصاص دهند. بازاری که البته بخش عمده‌ای از مخاطب‌های آن سعی دارند با کمترین هزینه ممکن، بهترین نتیجه را کسب کنند. با توجه به این موضوع در ادامه سعی کرده‌ایم به سراغ معرفی و بررسی تعدادی از لپ تاپ‌هایی برویم که در بازار زیر ۱۰ میلیون تومان، بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند.

Asus VivoBook X۵۴۳UA – L

  • متوسط قیمت: ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

بهترین لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ‌های خانواده ایکس کمپانی ایسوس با توجه به کارایی و کیفیت، جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. این محصولات معمولا با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «X۵۴۳UA» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده، اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه آلومینیومی را القا می‌کند. با وجود ضخامت بدنه تقریبا زیاد ۲۷ میلی‌متری، تنها ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه مناسبی است.

این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی و پنل TFT با کیفیت تمام اچ‌دی و روکش مات در ساخت این لپ تاپ استفاده شده. همان‌طورکه می‌دانید روکش مات بعد از مدتی استفاده چشم را خسته نمی‌کند؛ در مدل X۵۴۳UA از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود. بلندگو‌های این محصول از سری سونیک‌مستر است که می‌توان تجربه صدایی باکیفیت و واضح را از آن انتظار داشت.

کیبورد‌های جزیره‌ای با کلید‌های بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کار‌های روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و علاوه‌بر پورت‌های معمولی مثل USB ۳، USB ۲ یک پورت جدید هم دارد این مدل مجهز به پردازنده مرکزی Intel Core I۵، ۸۲۵۰U، پردازشگر گرافیکی اینتل، ۴ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی گزینه مناسبی به شمار می‌رود و نهایتا باید توضیح دهیم که باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یون آن تا چهار ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد.


Asus VivoBook K۵۴۰BP- P

  • متوسط قیمت: ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

بهترین لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ K۵۴۰BP جزو سری وایوبوک شرکت ایسوس محسوب می‌شود که آمیزه‌ای است از طراحی زیبا، کارایی زیاد و درعین‌حال قیمت مناسب. این لپ‌تاپ به واسطه قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا هم گزینه خوبی به شمار می‌رود. بدنه شیک K۵۴۰BP با اینکه کاملا از پلاستیک است، اما به‌گونه‌ای طراحی شده تا به لپ‌تاپ‌های رده بالا و گران‌قیمت شبیه باشد. این بدنه ۲۳.۲ میلی‌متر ضخامت و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این محصول ایسوس، پنل TFT با وضوح تمام اچ‌دی و روکش مات دارد که وضوح آن تماشای فیلم و محتوای تصویری اینترنتی را تبدیل به فرایندی قابل توجه می‌کند. وجود بلندگو‌های قوی با تکنولوژی سونیک‌مستر ایسوس هم کاربری این لپ‌تاپ را به‌عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند. پورت‌های متعدد و متنوعی روی لبه‌های R۵۴۲BP می‌بینید که شامل USB ۳.۰، USB ۲.۰، HDMI و درگاه حافظه جانبی می‌شود. ایسوس در کنار این امکانات متعدد از سخت‌افزار‌های خوبی هم در این محصول استفاده کرده. پردازنده مرکزی کم‌مصرف، اما توانمند Stoney Ridge A۹-۹۲۲۵ شرکت ای‌ام‌دی، پردازشگر گرافیکی R۵ M۴۲۰ با حافظه دو گیگابایت، هشت گیگابایت رم از نوع DDR۴ و یک ترابایت حافظه داخلی، مجموعه سخت‌افزاری این لپ تاپ ایسوس را تشکیل می‌دهند که برای کاربری روزمره و سبک کاملا مطلوب هستند؛ البته نباید اجرای نرم‌افزار‌های سنگین و بازی‌های روز باکیفیت را از آن‌ها انتظار داشته باشید.


Acer Aspire A۵۱۵-۵۲KG-۳۹۴L

  • متوسط قیمت: ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

بهترین لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

یکی از مدل‌های جدید، خوش‌ساخت و زیبای ایسر در بازار لپ تاپ مدل Aspire A۵۱۵-۵۲KG-۳۹۴L است که با رنگ مشکی در بازار ایران موجود است. این دستگاه از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل یعنی کیبی لیک با مشخصات Core i۳، ۷۰۲۰U بهره گرفته که با توان ۲.۳ گیگاهرتز امکان انجام برنامه‌ها و کار‌های سبک و گاهی نیمه‌سنگین را برعهده دارد. حافظه رم ۸ گیگابایت از نوع DDR۴، یک ترابایت حافظه داخلی و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX۲۳۰ با حافظه اختصاصی دو گیگابایت برای کاربری مالتی‌مدیا و حرفه‌ای کاملا مناسب است. صفحه‌نمایش آن ۱۵.۶ اینچ با روکش مات و کیفیت تمام اچ‌دی است که برای بازی یا تماشای فیلم نیاز‌های کاربر را برآورده می‌کند. از جمله دیگر امکانات آن می‌توان به وجود پورت شبکه، وب‌کم و بلوتوث اشاره کرد که مجموعه خوبی را ارائه می‌کنند. این دستگاه از نظر رابط‌های کاربری هم وضعیت خوبی دارد و دارای دو پورت USB ۲.۰، یک پورت USB ۳.۰، یک ورودی HDMI، پورت LAN و یک پورت USB Type-C است. این لپ‌تاپ با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، در رده کاربری مالتی‌مدیا قرار دارد و وجود یک باتری چهارسلولی با هفت ساعت شارژدهی برای این منظور مناسب و نسبتا قابل‌قبول است.


HP ۱۵S-EQ۰۰۰۱NE – A

  • متوسط قیمت: ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بهترین لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

لپ تاپ ۱۵s-eq۰۰۰۱ne در بازار زیر ۱۰ میلیون تومان ایران به عنوان بهترین گزینه شرکت اچ‌پی شناخته می‌شود. اچ‌پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده AMD Ryzen ۳، ۳۲۰۰U به همراه ۵ مگابایت حافظه کش در کنار پردازشگر گرافیکی Radeon Vega ۳ Graphics استفاده کرده. گنجایش رم این محصول ۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا است و برای حافظه داخلی هم از ۲۵۶ گیگابایت درایو پرسرعت اس اس دی M۲ استفاده شده که باعث افزایش عملکرد و کاهش چشمگیر زمان بوت ویندوز می‌شود. با این حال اگر نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارید می‌توانید در کنار حافظه SSD آن از درایو‌های قابل حمل استفاده کنید که گزینه قابل توجهی به شمار می‌رود.

با درنظرگرفتن این مشخصات فنی، می‌توان برای انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای کاملا روی این لپ‌تاپ حساب کرد. صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این دستگاه با کیفیت تمام اچ‌دی همراه است که یک نمونه بسیار خوب و کاربردی محسوب می‌شود. نکته جالب توجه به کیبورد این لپ تاپ ارتباط دارد که با وجود استفاده ازنور زیر کیبورد، حروف فارسی را نیز به شکل پیش‌فرض در اختیار دارد. اگر به دنبال محصولی با ابعاد کوچک و وزن کم هستید، این مدل از محصولا کمپانی اچ‌پی در بازار زیر ۱۰ میلیون تومان به عنوان گزینه قابل توجهی شناخته می‌شود.


Lenovo Ideapad L۳۴۰ – T

  • متوسط قیمت: ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

بهترین لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

بدون شک لنوو ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل IdeaPad L۳۴۰ هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. لنوو در ساخت بدنه این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده. این جنس در برابر انواع فشار‌ها هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود ۲۳ میلی‌متر ضخامت و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه ۱۵.۶ اینچی با پنل TN، کیفیت HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از نوع AccuType لنوو است و از کلید‌هایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ‌کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلید‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر Drag & Drop را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد؛ ازطرفی برای فرمان‌های چندلمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده کاربری کاملا ایده آل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید