بهترین گجت‌های یورو ۲۰۲۰

روزنامه ایران ورزشی: در مسابقات جام ملت‌های اروپا، مربیان و بازیکنان روی به فناوری‌های نو آورده‌اند تا نسبت به رقیبانشان برتری داشته باشند، اما بهترین گجت‌های ۲۰۲۰ در یورو ۲۰۲۰ کدام‌ها هستند؟

ساعت ساوت‌گیت

بهترین گجت‌های یورو؛ از ساعت ساوت‌گیت تا دستکش دوناروما

گرت ساوت‌گیت، مربی تیم ملی انگلیس در حالی در کنار زمین مشاهده می‌شود که ساعت ۴۸۰۰ پوندی بینگ بنگ یوفا یورو ۲۰۲۰ ساخت شرکت اوبلو را به دست دارد. از این ساعت تنها هزار عدد ساخته شده است. این ساعت به او اجازه می‌دهد اطلاعات هر مسابقه‌ای در یورو ۲۰۲۰ را ببیند، از جمله کارت‌های داده‌شده، تعویض‌ها و گل‌ها. او همچنین گزینه مشاهده ترکیب‌ها و نمرات بازیکنان را دارد. به این ترتیب مربی سه‌شیر‌ها می‌تواند نسبت به رقیبان برتری داشته باشد، اما نکته جالب این ساعت، اعلام فوری پنالتی‌هاست. در هر بازی که داور اعلام پنالتی کند، ساعت او به صدا درمی‌آید.


دستکش‌های دوناروما

بهترین گجت‌های یورو؛ از ساعت ساوت‌گیت تا دستکش دوناروما

جیان‌لوییجی دوناروما در تیم ملی ایتالیا خوش درخشیده است و البته در این راه، دستکش‌های او هم به کمکش آمده است. این دستکش‌ها تولید آدیداس هستند، نامشان «Predator Pro» و قیمت هر جفت آن ۱۰۰ پوند است. روی آن‌ها ۲۸۸ زبانه قرار دارد تا کمک کند دروازه‌بان توپ‌ها را بهتر مشت کند.این دستکش‌ها را داوید دخئا در منچستر یونایتد و آرون رمسدیل در شفیلد یونایتد هم به دست می‌کنند.


عینک‌های سوییسی

بهترین گجت‌های یورو؛ از ساعت ساوت‌گیت تا دستکش دوناروما

سوییس در مرحله یک‌هشتم نهایی، توانست برخلاف انتظارات فرانسه را شکست دهد. تصاویری از بازیکنان سوییس در تمریناتشان پیش از بازی منتشر شده است. در این تصاویر، یان زومر و بقیه دروازه‌بانان، عینک‌های خاصی به چشم زده‌اند. این عینک‌ها که باتری دارند، به دروازه‌بان‌ها کمک می‌کنند حرکات مهاجم حریف را بهتر و زودتر تشخیص دهند. این عینک‌ها را شرکت ژاپنی VisionUp ساخته و قیمتشان ۳۵۰ پوند به بالا است.


زیرپوش مخصوص

بهترین گجت‌های یورو؛ از ساعت ساوت‌گیت تا دستکش دوناروما

آرتم دووبیک پس از زدن گل دیرهنگام اوکراین برابر سوئد، پیراهنش را درآورد. او زیرپوش خاصی به تن داشت که متعلق به شرکت STATSports است. این شرکت در زمینه GPS و دیگر ابزار‌های تحلیلی برای باشگاه‌های حرفه‌ای و تیم‌های ملی کار می‌کند.
در دنیای ورزش، چنین زیرپوش‌هایی محبوب هستند و به مربیان اجازه می‌دهند که عملکرد بازیکنان را بسنجند. این زیرپوش فاصله پیموده‌شده، سرعت، شتاب، کاهش شتاب و ضربان قلب بازیکنان را اندازه می‌گیرد و اطلاعاتی ارزشمند درباره هر کدام از آن‌ها به مربیان ارائه می‌دهد.داده‌هایی که گردآوری می‌شوند را می‌توان به گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند فرستاد تا تحلیل بیشتری رویشان انجام شود.


جوراب‌های هوشمند

بهترین گجت‌های یورو؛ از ساعت ساوت‌گیت تا دستکش دوناروما

بسیاری از بازیکنان در یورو ۲۰۲۰ از جوراب‌های TRUSox استفاده می‌کنند. این جوراب‌ها طراحی خاصی دارند که به ورزشکاران اجازه می‌دهد هنگامی که در زمین حرکت می‌کنند یا به توپ ضربه می‌زنند، حرکت پایشان داخل کفش به حداقل برسد. این جوراب‌ها گیره‌های خاصی دارند و باعث می‌شوند فردی که آن‌ها را می‌پوشد پایش داخل کفش سر نخورد. دیده شده که چند ستاره ایتالیا، از جمله چیرو ایموبیله از این جوراب استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید