بکارگیری کنسول توسعه ی جاوا اسکریپت در مرورگر گوگل کروم

بکارگیری کنسول توسعه ی جاوا اسکریپت در مرورگر گوگل کروم


برخی اوقات، ما می خواهیم که صرفاً کد جاوا اسکریپت خود را آزمایش کنیم و دیگر نیازی به ساختن یک صفحه ی HTML، افزودن تگ های <script> و یا لینک دادن به فایل های خارجی نیست. در این مواقع، بهترین گزینه برای هر برنامه نویس جاوا اسکریپت می تواند کنسول جاوا اسکریپت در درون مرورگر کروم باشد.

برای استفاده از این کنسول، منوی کروم که در گوشه ی بالا سمت راست قرار دارد را بیابید. این منو شبیه به سه خط افقی است. سپس از درون این منو، گزینه ی “Tools” را پیدا کنید. پس از آن، بر روی گزینه ی آخر یعنی “Developer tools” کلیک کنید.

در اینجا با بخش توسعه ی کروم مواجه خواهید شد که در پنجره ای کوچک، در سمت راست کروم ظاهر خواهد شد. در گوشه ی بالا سمت راست این قسمت، در سمت چپ گزینه ی “X” یک منوی کوچک به شکل سه دایره ی روی هم وجود دارد؛ بر روی آن کلیک کنید. سپس در اولین ردیف یعنی “Dock side”، گزینه ی وسط یعنی “Dock to bottom” را انتخاب کنید تا بخش توسعه کروم به پایین صفحه انتقال یابد:

حال از نوار بالای بخش توسعه ی کروم، گزینه ی “Console” را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید کدهای جاوا اسکریپت خود را آزمایش کنید (البته راه کوتاه تری نیز برای دسترسی به کنسول جاوا اسکریپت کروم وجود دارد. شما می توانید با فشردن کلیدهای Control + Shift + J در درون مرورگر کروم، مستقیماً به بخش کنسول وارد شوید.)

کنسول جاوا اسکریپت را می توان بهترین دوست یک برنامه نویس جاوا اسکریپت دانست. نه تنها با کمک آن می توان به آسانی و به سرعت کدهای جاوا اسکریپت را آزمایش و اجرا کرد، بلکه مشکلات و ارورهای درون کد را نیز به ما گزارش می دهد. علاوه بر این، کنسول جاوا اسکریپت دارای ویژگی هایی است که می تواند در یافتن و حل مشکلات کدها نیز به ما کمک کند.

پس از باز کردن کنسول جاوا اسکریپت می توانیم شروع به وارد کردن دستورات در آن کنیم که به محض فشردن کلید Enter اجرا خواهند شد. برای شروع، کنسول را باز کرده و دستورات زیر را در آن وارد می کنیم. پس از وارد کردن هر دستور، یک بار کلید Enter را فشار دهید تا نتیجه ی کد را بلافاصله در پایین آن مشاهده کنید.

1080/720  42 / 2  40 + 34  

دیدگاهتان را بنویسید