تامین قطعات خودروهای رنو در ایران با مشکل مواجه شده است

قطعات خودروهای رنو

تامین قطعات خودروهای رنو در ایران با مشکل مواجه شده است

تامین قطعات خودروهای رنو در ایران با مشکل مواجه شده است. پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برخی خودروسازان خارجی از کشورمان خارج شده‌اند که یکی از آنها شرکت خودروسازی رنو است.

بیش از یک دهه از همکاری شرکت رنو با شرکت های خودروسازی ایران در قالب پروژه X90 می‌گذرد که در این میان پارس خودرو تعداد بالایی از محصولات فرانسوی شرکت رنو را به خود اختصاص داده است. حال به دلیل تحریم های آمریکا علیه صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های ایرانی قادر به تامین قطعات خودروهای رنو نخواهند بود. از جمله خودروهای شرکت رنو می‌توان از ال 90 و ساندرو نام برد و در این میان، پارس خودرو که تعهدات بیشتری داراست، با مشکل بزرگتری با ثبت نام کنندگان این محصولات مواجه شده است.

در این مورد قائم مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا نیز تاکید کرده که برای تامین قطعات بعضی از خودروهای پیش فروش‌شده‌ی شرکت رنو، به دلیل خروج این شرکت از ایران با مشکل روبرو است.

قطعات خودروهای رنو را به ایران تحویل نمی‌دهند

حسن حسین آبادی تاکید کرد که 40 درصد از قطعات محصولات شرکت رنو را باید از کشور فرانسه تامین کرد و تامین این قطعات از کشورهای دیگر نیز ممکن نیست. به همین دلیل با توجه به شرایط تحریم های آمریکا و خروج شرکت رنو از ایران، این شرکت از این پس قطعات را به ایران تحویل نخواهد داد و از این رو محصولات رنو با تاخیر به دست ثبت نام‌کنندگان خواهد رسید. این در حالی است که بر اساس منابع غیر رسمی، گفته می‌شود که پارس خودرو بیش از 15 هزار تعهد برای ال 90 و ساندرو ایجاد کرده است.

1397-07-14

دیدگاهتان را بنویسید