تبدیل هدفون به میکروفون با چیپ های Realtek (تماشا کنید)

شکاف امنیتی چیپ های Realtek

تماشا کنید: تبدیل هدفون به میکروفون با استفاده از شکاف امنیتی چیپ های Realtek

اخیرا محققین دانشگاه بن گورین (Ben-Gurion University) نرم افزاری کوچک به‌نام SPEAKER(a)R را توسعه داده و با بهره‌برداری از شکاف امنیتی چیپ های Realtek ، از هدفون‌ها به‌عنوان ابزاری برای ضبط صدا استفاده کرده‌اند. اگرچه از لحاظ تئوری، چنین چیزی می‌تواند به استراق سمع یا جاسوسی منتهی شود، اما هدف محققین دانشگاه بن گورین نشان دادن این موضوع نبوده است.

شکاف امنیتی چیپ های Realtek تا چه‌اندازه می‌تواند خطرناک باشد؟

باید تصریح کنیم که شکاف امنیتی چیپ های Realtek توسط محققین این دانشگاه و به دو دلیل ساخته شده است؛ اول برای سرگرمی و دوم، اینکه نشان دهند بسیاری از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها نسبت به چنین چیزهایی حساس هستند.

ایده انجام چنین کاری با این حقیقت که عملکرد اسپیکرها شباهت بسیاری با میکروفون‌ها دارد، شکل گرفت. درواقع دیافراگم داخل میکروفون با لرزش، می‌تواند سیگنال‌های قابل شناسایی توسط کامپیوتر را تولید کند. به همین ترتیب، یککامپیوتر هم می‌تواند با لرزاندن یک دیافراگم، همین صدا را دوباره تولید کند. در نتیجه شما می‌توانید با وصل کردن هدفون‌های قدیمی خود به جک ورودی میکروفون، از آن به‌عنوان یک میکروفون موقت استفاده کنید.

چیپ های ریلتک در بسیاری از کامپیوترهای شخصی، کامپیوترهای اپل و لپ تاپ ها استفاده می‌شود و این چیپ‌ها توانایی تبدیل خروجی صدا (هدفون) به ورودی صدا (میکروفون) را دارند، حتی وقتی که هیچ میکروفونی به سیستم وصل نشده باشد.

ویدویی که در ادامه قرار گرفته به‌خوبی عملکرد نرم افزار SPEAKER(a)R را نشان می‌دهد:

1395-09-05

دیدگاهتان را بنویسید