تجربه‌ای متفاوت از تایپ کردن با قابلیت نوشتن هوشمند در جیمیل

نوشتن هوشمند در جیمیل

تجربه‌ای متفاوت از تایپ کردن با قابلیت نوشتن هوشمند در جیمیل

ویژگی Smart Compose یکی از کاربردی‌ترین امکانات محبوب‌ترین سرویس ایمیل دنیا یعنی جیمیل است. به وسیله قابلیت نوشتن هوشمند در جیمیل خواهید توانست سریع‌تر و با زحمت کمتر اقدام به ایجاد نامه الکترونیکی کنید.

امکان تایپ و نوشتن هوشمند در جیمیل را پیشتر در نسخه وب آن مشاهده کرده بودیم، اما گوگل به بهانه رونمایی دو گوشی سال 2018 شرکت یعنی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال تصمیم گرفت آن را به نسخه موبایل سرویس نامه الکترونیکی خود نیز اضافه کند. این شرکت چند روز پیش اعلام کرد قابلیت تایپ هوشمند جیمیل به نسخه اندروید این سرویس آورده خواهد شد، اما در ابتدا، فقط کاربران گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال قادر به استفاده از آن هستند.

کاربرد نوشتن هوشمند در جیمیل

امکان نوشتن هوشمند در جیمیل به کاربران کمک می‌کند در مقایسه با قبل، خیلی‌ سریع‌تر تایپ کرده و از طرفی کمتر نیازمند لمس نمایشگر یا کیبورد فیزیکی باشند، چرا که این ویژگی بر اساس یادگیری ماشینی، پیشنهاداتی دقیق برای تکمیل جملات کاربر ارائه می‌کند. قابلیت نوشتن هوشمند در جیمیل به مرور زمان از کاربر آموزش دیده و با یاد گرفتن ادبیات و سبک نگارش وی، پیشنهاداتی دقیق‌تر ارائه می‌کند.

اکنون کاربران گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، همزمان با تایپ متن درون اپلیکیشن جیمیل گوشی های خود متوجه ارائه پیشنهاداتی از سوی برنامه خواهند شد که تجربه‌ای متفاوت از نوشتن ایمیل محسوب می‌شود. بعد از نمایش، به منظور استفاده از پیشنهادات مورد نیاز می‌بایست انگشت خود را بر روی نمایشگر به بالا کشید.

در حال حاضر تنها حین تایپ به زبان انگلیسی‌، قابلیت نوشتن هوشمند در جیمیل در دسترس است‌، اما گوگل اعلام کرده طی چند ماه آتی، پشتیبانی از چهار زبان اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و پرتغالی را نیز به این ویژگی اضافه خواهد کرد. این شرکت همچنین وعده داده با آغاز سال 2019، امکان نوشتن هوشمند در جیمیل در اختیار تعداد بیشتری از کاربران دستگاه‌های موبایل قرار گرفته و از انحصار گوشی های سری پیکسل 3 بیرون خواهد آمد.

1397-07-22

دیدگاهتان را بنویسید