تحلیلگران: فروش آیفون 8 ضعیف نیست، مردم فقط منتظر آیفون ایکس هستند

فروش آیفون 8

تحلیلگران: فروش آیفون 8 ضعیف نیست، مردم فقط منتظر آیفون ایکس هستند

هرچند فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 & iPhone 8 Plus) در هفته نخست بد بوده است، اما به گفته تحلیلگران با عرضه آیفون ایکس هزار دلاری فروش واقعی این دو گوشی نیز آغاز خواهد شد.

تحلیلگران کمپانی معتبر KGI‌ معتقدند اشتباه در زمان عرضه، می‌تواند سرنخی از فروش مورد انتظار آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل را به ما نشان دهند. به نقل از آمار و ارقام، دو مدل آیفون 8 تنها نیمی از میزان فروش هفته‌ی نخست عرضه توسط آیفون 7 در سال گذشته را به دست آورده‌اند.

نرخ واقعی فروش آیفون 8 را پس از عرضه آیفون ایکس ببینید

در همین حال مینگ چی کو که همواره یکی از قابل اعتمادترین تحلیلگران کمپانی اپل بوده است انتظار دارد فروش آیفون 8 اپل نیز همزمان با عرضه‌ی آیفون ایکس در سوم نوامبر اوج گرفته و آمار واقعی خودش را نشان دهد. بنابراین میزان فروشی که ما از دو عضو خانواده آیفون 8 اپل انتظار داشتیم را نیز می‌توانیم در آن زمان ببینیم. KGI پیشتر برآورد پیش فروش بیش از 50 میلیون دستگاه آیفون ایکس را کرده بود، بنابراین کوپرتینو مدت زمان زیادی را ندارد تا بتواند تمامی این محصولات را به تولید برساند.

در نظر داشته باشید که اپل با توجه به قیمت هزار دلاری آیفون ایکس خود، متوسط قیمت فروش یا ASP‌ را نیز تغییر داده است و می‌تواند حتی با فروش تعداد مشابه گوشی در مقایسه با سال گذشته، سودآوری بیشتری را داشته باشد. اطلاعات تازه‌ای که از فروش آیفون 8 اپل به دست آمده، نشان می‌دهد که مدل بزرگ‌تر یعنی آیفون 8 پلاس موفق شده فروش بیشتری را به دست آورد. این درحالیست که طی سالیان گذشته ما معمولا عادت داشتیم بشنویم مدل کوچک‌تر (یا عملا ارزان‌تر) فروش بیشتری داشته است.

کو در این باره می‌نویسد:

در حالی که ما می‌دانیم مدل جهانی آیفون تنها کمی بعدتر از معرفی آن روانه‌ی بازار شده، ما نخستین آخر هفته‌ی پایداری را برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در کانال‌های شرکت‌های مخابراتی دیدیم. اکثر کسانی که به دنبال خرید محصولات اپل هستند، منتظرند تا آیفون ایکس اپل به عرضه برسد و سپس اقدام به خرید آیفون 8 و یا آیفون 8 پلاس کنند.

1396-07-06

دیدگاهتان را بنویسید