تصاویر تکان‌دهنده از آب شدن یخچال های طبیعی طی 100 سال اخیر

یخچال های طبیعی

تصاویر تکان‌دهنده از آب شدن یخچال های طبیعی قطب شمال طی 100 سال اخیر

در اوایل قرن 20 و سال‌های 1900، یخچال های طبیعی قطب شمال جزو شگفتی‌های اسرارآمیز و ناشناخته طبیعت محسوب می‌شدند. پس از صد و چند سال تحقیق، اکتشاف و سپس بهره‌برداری از این یخچال‌ها، آن‌ها به آثاری فراموش شده در برابر تغییرات آب و هوایی تبدیل شدند. در مجموعه عکس‌های زیر می‌توانید تغییر محیط و آب شدن این یخچال های طبیعی را به وضوح مشاهده کنید.

کریستین اسلوند (Christian Aslund)، یک عکاس سوئدی است که در حوزه‌ محافظت از محیط زیست فعالیت می‌کند. وی تعدادی از عکس‌های قدیمی و اولیه از یخچال های طبیعی اسوالبارد نروژ را از موسسه قطبی نروژ گرفت و خودش هم از سال 2002 به بعد در همان مکان‌ها عکس گرفت. تفاوت‌های بین این تصاویر باورکردنی نیست؛ به گونه‌ای که بیشتر یخچال های طبیعی که در عکس‌های قدیمی مشاهده می‌شوند، در عکس‌های جدید تا حدود زیادی آب شده‌اند و دیگر اثری از آن‌ها نیست.

این عکاس سوئدی، مجموعه عکس‌های خود را با کمک کمپین MyClimateAction نشنال جئوگرافیک به نمایش گذاشته تا به مردم در مورد تغییرات آب و هوایی هشدار دهد، آن‌ها را به مراقبت از محیط زیست تشویق کند و در علیه حفاری‌های شرکت‌های نفتی که به ذوب شدن یخچال‌ها سرعت می‌بخشد، دست به اعتراض بزند.

تصاویری از آب شدن یخچال های طبیعی نروژ

1#

یخچال های طبیعی

2#

یخچال های طبیعی

3#

یخچال های طبیعی

4#

یخچال های طبیعی

5#

یخچال های طبیعی

6#

یخچال های طبیعی

7#

یخچال های طبیعی

1396-01-10

دیدگاهتان را بنویسید