تعادل و نحوه حرکت شگفت انگیز ربات مینیتار را در این ویدیو ببینید

ویدیوی جدید ربات مینیتار ، تعادل فوق العاده‌ی این ربات عنکبوتی را نشان می‌دهد

تعادل و نحوه حرکت شگفت انگیز ربات مینیتار را در این ویدیو ببینید

در ماه سپتامبر سال گذشته بود که کمپانی Ghost Robotics از ربات مینیتار (Minitaur) خود رونمایی کرد و از آن زمان تا به حال، دانشمندان تنها به یک سوال فکر می‌کردند: چگونه از دست رباتی فرار کنیم که از پله‌ها بالا می‌آید، از حفاظ‌ها عبور می‌کند و درها را نیز می‌تواند باز کند؟ اکنون پس از گذشت ماه‌ها، سلاحی برای مقابله با مینیتار داریم: یخ!

ویدیوی جدید Ghost Robotics قابلیت‌های جدید ربات مینیتار را نشان می‌دهند که اکنون می‌تواند از روی سنگ‌ها، از زیر موانع و از داخل تونل‌ها نیز عبور کند. اما با وجود قابلیت‌های فراوان این ربات در تنظیم تعادل به صورت داینامیک، زمانی که ربات مینیتار به روی یخ قدم گذاشت برای چند لحظه تعادل خود را کاملا از دست داد و مدام در تلاش برای سر پا ایستادن بود. بدین ترتیب، اکنون ما می‌دانیم که در آخر، زمانی که ارتش مینیتارها برای تسخیر کره‌ی زمین به جان آدم‌ها می‌افتند، یخ تنها سلاح ما خواهد بود.

ربات مینیتار می‌تواند با سرعت 7 کیلومتر در ساعت بدود

با این حال نباید خیلی امیدوار بود چراکه حتی یخ هم نتوانست برای همیشه مینیتار را متوقف کند. همانطور که این ویدیو نشان می‌دهد، پاهای عنکبوتی ربات مینیتار به آن اجازه می‌دهند که تعادل خود را مجددا به دست آورد و به نوعی شبیه یک مدل وحشت آور از بچه‌های خردسال است. شاید بهترین راهکار این است که با Ghost Robotics تماس بگیرید، یک مینیتار برای خودتان بخرید و پیش از آغاز حمله، با او صحبت کنید و سعی کنید تا آن را قانع کنید. در غیر اینصورت فقط باید فرار کرد؛ الان زمان فرار است چراکه حتی یخ هم نمی‌تواند جلوی مینیتار را بگیرد!

1395-12-20

دیدگاهتان را بنویسید