تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای نخستین بار کاهش پیدا کرد

تعداد اپلیکیشن های اپ استور

تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای نخستین بار کاهش پیدا کرد

امسال تعداد اپلیکیشن های اپ استور به دنبال حذف نرم افزارهای قدیمی برای نخستین بار کاهش پیدا کرد. این اقدام اپل سبب کاهش قابل توجه تعداد اپلیکیشن ها شده است.

اپ استور به عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن دنیا، کاربران بسیاری زیادی داشته و میلیون‌ها اپلیکیشن را می‌توان در آن پیدا کرد. ولی به نظر می‌رسد به خاطر عدم مطابقت نرم افزارهای قدیمی با دستورالعمل‌های اخیر اپل و پشتیبانی نکردن آنها از آیفون های جدیدتر، مدیران تصمیم به حذف آنها گرفته‌اند. به علاوه، اپلیکیشن هایی که از معماری 64 بیتی پشتیبانی نمی‌کنند نیز حذف شده‌اند.

کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور به 2.1 میلیون

این اقدام باعث شده تا تعداد اپلیکیشن ها از 2.2 میلیون در سال 2016، به 2.1 میلیون برسد. در مقایسه، در گوگل پلی که کاربران دنیای اندروید از آن استفاده می‌کند، 3.5 میلیون اپلیکیشن را می‌توان پیدا کرد.

از این بابت که ما صرفا شاهد یک مسابقه برای ارائه نرم افزارهای بیشتر نیستیم، خوشحال‌کننده است. علاوه بر این موارد، اپل با حذف اپلیکیشن های اسکن ویروس، اپلیکیشن های بی‌کیفیت و آن دسته از نرم افزارهایی که نسخه کلون‌شده از اپلیکیشن های مشابه هستند، امیدوار است تنها اپلیکیشن های باکیفیت در دسترس کاربران باشد.

تعداد اپلیکیشن های اپ استور

1397-01-18

دیدگاهتان را بنویسید