تفاوت حالت مهمان و حالت ناشناس در مرورگر کروم چیست؟

مرورگر کروم

تفاوت حالت مهمان و حالت ناشناس در مرورگر کروم چیست؟

مرورگر کروم از همان بدو رونمایی و آغاز به کار خود موفق شد خیل عظیمی از کاربران فضای مجازی را به سمت خود بکشد. سرعت بالا و همچنین امکانات متعدد از جمله دلایل پیشرفت این مرورگر اینترنتی محبوب به شمار می‌روند. این مرورگر کمپانی گوگل حالت‌های مختلفی را جهت وب‌گردی مخفیانه و خصوصی به کاربران خود ارائه می‌کند.

حالت ناشناس (Incognito Mode) که آن را در سایر مرورگرها با نام وب‌گردی خصوصی (Private Browsing) می‌شناسیم، سال‌هاست که در مرورگر‌های اینترنتی مختلف در دسترس قرار دارد. مرورگر کروم اخیرا قابلیت جدیدی جهت جابجایی بین پروفایل‌های مختلف را معرفی کرده است و کاربران می‌توانند در محل کار یا منزل از پروفایل متفاوتی جهت وب‌گردی آنلاین استفاده کنند.

اما در این قابلیت یک حالت جدید نیز معرفی شده است. حالت مهمان (Guest Mode) حالا همراه با امکان جابجایی در پروفایل‌های کروم رونمایی شده و ممکن است تفاوت آن با حالت ناشناس یا همان اینکاگنیتو را ندانید. خوشبختانه به سادگی می‌توان تفاوت بین این دو حالت وب‌گردی را متوجه شد، چرا که هر کدام کاربرد‌های خاص خود را به همراه دارند.

حالت ناشناس یا اینکاگنیتو به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شرایطی به وب‌گردی بپردازند که مرورگر کروم فعالیت آنها را در بخش تاریخچه ثبت نمی‌کند. در واقع با انتخاب این حالت، پنجره وب‌گردی جدیدی باز می‌گردد که تاکنون رنگ فضای مجازی را به خود ندیده است! وقتی که یک پنجره اینکاگنیتو را در کروم ببندید، دیگر راهی برای به دست آوردن اطلاعات درون آن پنجره وجود نخواهد داشت. دیگر خبری از ثبت تاریخچه یا کوکی سایت‌ها نیست!

این حالت کاربردهای فراوانی دارد؛ به عنوان مثال ورود به اکانت فیس‌بوک در رایانه دیگران بدون نیاز به خروج از اکانت یا اینکه بخواهیم نحوه نمایش صفحه‌ای برای عموم را در فضای مجازی بررسی کنیم. افزونه‌های مرورگر کروم نیز در حالت ناشناس غیرفعال هستند. بنابراین اگر افزونه‌ای در حال خراب‌کاری در مرورگر شما باشد، با بهره‌گیری از حالت اینکاگنیتو می‌توانید متوجه این موضوع شوید. اما شما در حالت ناشناس به هیچ وجه نامرئی نیستید!

مرورگر کروم

حالت مهمان – guest Mode – پروفایلی برای افرادی که به مدت کوتاه از مرورگر کروم استفاده می‌کنند ایجاد خواهد کرد. همچون حالت ناشناس، در این بخش نیز خبری از فعالیت افزونه‌ها و ثبت تاریخچه وب‌گردی در مرورگر نخواهد بود. با این حال در بخش مهمان، کاربر نمی‌تواند هیچ یک از تنظیمات مرورگر کروم‌ را به جز موتور جست‌و‌جو تغییر دهد. کاربر مهمان به تاریخچه وب‌گردی کاربر اصلی مرورگر و رایانه نیز دسترسی نخواهد داشت.

بنابراین به صورت کوتاه و خلاصه باید گفت حالت ناشناس (Incognito Mode) به کاربر اصلی مرورگر کروم امکان وب‌گردی بدون ثبت تاریخچه را می‌دهد، در حالی که حالت مهمان (Guest Mode) امکان وب‌گردی فرد دیگری را در مرورگر کروم بدون دسترسی وی به اطلاعات کاربر اصلی فراهم می‌کند.

1395-12-22

دیدگاهتان را بنویسید