تماشا کنید: کشف یک دریاچه مرگبار در زیر خلیج مکزیک!

دریاچه مرگبار

تماشا کنید: کشف یک دریاچه مرگبار در زیر خلیج مکزیک!

دانشمندان دریاچه‌ای در خلیج مکزیک کشف کرده‌اند که هر کس بخواهد در آن شنا کند به شدت صدمه می‌بیند و چه بسا به مرگش هم منتهی شود! Erik Cordes محقق دانشگاه Temple به کاوش در این دریاچه مرگبار پرداخته و نتیجه آن را در مجله Oceanography به چاپ رسانده است.

این یافته یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین کشفیات در عمق دریاهاست. وقتی در این قسمت از اقیانوس به عمق می‌روید، ناگهان با دریاچه یا رودخانه‌ای که در جریان است مواجه می‌شوید. انگار که در دنیای دیگری به سر می‌برید.

آب این رودخانه زیردریایی، پنج بار شورتر از آب بخش‌های دیگر اقیانوس است. به علاوه حاوی غلظت‌های بالایی از ترکیبات سمی متان و هیدروژن سولفید است که به همین دلیل نمی‌تواند با آب‌های دیگر اقیانوس ترکیب شود.

شنا در این بخش برای حیوانات و انسان‌ها بسیار کشنده است و تنها حیات میکروبی، برخی از انواع کرم‌ها و میگوها قادر به تحمل چنین شرایط سخت و خطرناکی هستند.

اما برای دانشمندان  این دریاچه مرگبار مانند یک آزمایشگاه بزرگ طبیعی است، چرا که می‌توانند به تحقیق در مورد ارگانیزم‌هایی بپردازند که در این شرایط قادر به زندگی هستند. در واقع حیات موجود در سیاراتی غیر از زمین نیز ممکن است مانند آنچه که در این دریاچه می‌گذرد، باشد.

1395-08-23

دیدگاهتان را بنویسید