تنها مدل 5 اینچی آیفون 8 دارای طراحی شیشه‌ای خواهد بود

تنها مدل 5 اینچی آیفون 8 دارای طراحی شیشه‌ای خواهد بود

تنها مدل 5 اینچی آیفون 8 دارای طراحی شیشه‌ای خواهد بود

از همان اولین روز بعد از معرفی آیفون 7، انتشار اخبار و شایعات مربوط به آیفون 8 (iPhone 8) و مدل‌های مختلف آن شروع شد و اگر فکر می‌کنید که تا قبل از کنفرنس رسمی اپل در ماه سپتامبر سال جاری قرار است از دست این گزارش‌ها خلاص شوید، کاملا در اشتباه هستید! دقایقی پیش گزارش جدیدی از نسل بعدی پرچمداران اپل منتشر شده و موضوع جالبی را افشا می‌کند.

همین روز گذشته بود که گزارشی را برایتان منتشر کردیم مبنی بر این که تمام مدل‌های ‌آیفون 8 دارای امکان پشتیبانی از شارژ وایرلس خواهند بود و صرف نظر از نوع طراحی، این امکان جدید در تمام مدل‌های عرضه شده در این سری وجود خواهد داشت. اما حالا خبرگزاری معتبر ژاپنی Macotacara به نقل از منابع قابل اطمینان، گزارش جدیدی منتشر کرده و مدعی شده است که تنها مدل ۵ اینچی آیفون 8 از این قابلیت جدید برخوردار خواهد بود.

این مدل که گویا قرار است دارای یک پنل شیشه‌ای در پشت خود باشد، از فناوری شارژ وایرلس یا حداقل امکان شاژر به صورت القایی، بهره‌مند خواهد شد و این موضوع در مدل‌های دیگر این سری وجود نخواهد داشت. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که شارژر وایرلس این دیوایس نیز داخل جعبه قرار داده نخواهد شد و کاربران این محصول باید آن را به صورت یک گزینه‌ی اضافه و در قالب یکی از لوازم جانبی آیفون 8 خریداری نمایند.

تعداد مدل‌های آیفون 8 هنوز هم یک معمای مبهم است

تنها مدل 5 اینچی آیفون 8 دارای طراحی شیشه‌ای خواهد بود

البته این موضوع چندان هم عجیب نیست و اپل در گذشته نیز چنین اقداماتی انجام داده است. به تازگی نیز مشخص شده است که دیگر آداپتور تبدیل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به پورت لایتنینگ در جعبه‌ی آیفون های این کمپانی قرار نخواهد گرفت و احتمالا مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که این اتفاق یک نسل از گوشی‌های آنها، برای تغییر از پورت قدیمی به راه حل جدید، کافی بوده است!

هیچ صحبتی از مشخصات آیفون 8 در این گزارش به میان نیامده است، اما با توجه به این که قرار است تنها مدل ۵ اینچی به این قابلیت‌های جدید و البته طراحی شیشه‌ای مجهز باشد، به نظر می‌رسد که فرضیه‌ی عرضه‌ شدن سه مدل از این آیفون به بازار حقیقت داشته باشد. در واقع اپل قصد دارد سه مدل از سری آیفون 8 شامل یک مدل ۴.۷ اینچی، یک مدل ۵.۵ اینچی و یک مدل ۵ اینچی را روانهی بازار کند که آن دو مدل احتمالا آیفون های ۷ اس و ۷ اس پلاس نام خواهند گرفت و تغییر چندانی در طراحی آنها نسبت به آیفون ۷ و ۷ پلاس دیده نخواهد شد. این مدل ۵ اینچی است که مقصد تمام تغییرات خواهد بود و از شارژ وایرلس گرفته تا طراحی شیشه‌ای و اسکنرهای بیوزستی نسل جدید را در این محصول مشاهده خواهیم کرد.

1395-11-24

دیدگاهتان را بنویسید