تولد یک نوزاد 3 والد برای نخستین بار در جهان

نوزاد سه والد

تولد یک نوزاد 3 والد برای نخستین بار در جهان

برای اولین بار در جهان نوزاد 3 والد متولد شد. این پسر پنج ماهه اولین نوزادی است که با استفاده از این تکنیک جدید متولد شده. در این روش کودک بیش از ۹۹ درصد ژن‌های مادر و پدر خود را دارد اما برای جایگزینی ژن‌های معیوب، حدود یک درصد ماده ژنتیکی هم از فرد اهداکننده وارد تخمک مادر می‌شود. با گجت نیوز همراه باشید.

 

البته این روش به خاطر اخلاقی نبودن مخالفان زیادی را با خود همراه داشته و هنوز در آمریکا قانونی نشده است. مهندسی ژنتیک و پیوند سر انسان دو نمونه از جنجال‌برانگیزترین روش‌های درمانی در دنیا محسوب می‌شوند که مانند این تکنیک جدید هنوز بحث‌های زیادی برای قانونی شدن (به جز کشور بریتانیا) وجود دارد.

مادر این نوزداد 5 ماهه اهل اردن بوده و تصور می‌شد، نوعی نقص ژنتیکی خطرناک به نام بیماری لی را به فرزندنش انتقال دهد. مادر این نوزاد دو فرزند خود را به علت این اختلال ژنتیکی از دست داده بود و به همین خاطر تصمیم گرفت که برای درمان از محققی به نام «جان ژنگ» در مرکز باروری امیدهای تازه واقع در نیویورک کمک بگیرد.

نوزاد 3 والد

میتوکندری را می‌توان به بسته‌های انرژی تشبیه کرد که انرژی سلول های انسانی را تامین می‌کنند و درست مانند هسته آن حاوی DNA هستند. متاسفانه وجود نقص در DNA میتوکندری می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ نوزاد شود. طی این فرایند پزشکان هسته یکی از تخم‌های مادر را برداشته و درون یک تخم اهدا شده قرار دادند که هسته‌اش برداشته شده بود. سپس تخم حاصل را بارور کردند. یاخته‌ای که حاصل می‌شود فاقد نقایص مادرزادی خواهد بود و در نتیجه انتظار می‌رود که نوزاد سالمی از لقاح حاصل گردد. نوزاد 3 والد

 والد

1395-07-08

دیدگاهتان را بنویسید