تویوتا 95 درصد بازار خودروی افغانستان را در اختیار دارد؛ تویوتا کرولا پرفروش ترین شد

بازار خودروی افغانستان

تویوتا 95 درصد بازار خودروی افغانستان را در اختیار دارد؛ تویوتا کرولا پرفروش ترین شد

در حال حاضر 95 درصد از بازار خودروی افغانستان در اختیار برند تویوتا است و خودروی تویوتا کرولا نیز به عنوان پرفروش ترین خودروی این کشور شناخته می‌شود.

محمد مهدی جوانمرد قصاب، رئیس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت، صحبت‌هایی را در مورد بازار این کشور همسایه ما مطرح کرد. به گفته جوانمرد قصاب، در حال حاضر بیش از 95 درصد بازار خودروی افغانستان در دست شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا قرار دارد اما باید توجه داشت که از میان خودروهای تویوتا موجود در بازار این کشور، حدود 80 درصد آن‌ها جزو خودروهای فرسوده محسوب می‌شوند.

بازار خودروی افغانستان

سهم ایران از بازار خودروی افغانستان

وی همچنین بیان کرد که سهم ایران از بازار خودروی افغانستان صفر است و خودروسازان ایرانی، استراتژی مناسبی برای صادرات به این کشور و ورود به کشورهای همسایه ندارند. این در حالی است که بازار افغانستان می‌تواند بازاری ماندگار برای ایران باشد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

رئیس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود:

با توجه به این که قیمت‌های ما در این حوزه منطقی نیست، سختی‌های زیادی در این راه ایجاد می‌شود. اکنون واردات خودروی افغانستان از ایران صفر است و ما پیشنهاد می‌کنیم برای ورود به این حوزه بر روی صادرات قطعات تمرکز شود. چرا که با در اختیار داشتن 95 درصد از بازار خودروی افغانستان توسط تویوتا، تولیدکنندگان خودروی ما امکانی برای رقابت نخواهند داشت.

او همچنین اضافه کرد که با توجه به شرایط ویژه افغانستان، ممکن است در آن قیمت کالاهای صادراتی نسبت به سایر کشورها کمتر باشد و به همین دلیل برخی صادرکنندگان، اقبال کمتری نسبت به بازار این کشور نشان می‌دهند.

قابل ذکر است که طبق آخرین آمار فروش به دست آمده از کشورهای مختلف، خودروی تویوتا کرولا به عنوان پرفروش ترین خودرو در بازار افغانستان معرفی شده است. البته این آمار فروش تنها به مدل‌های جدید کرولا مربوط نمی‌شود و نسل‌‌های قبلی و حتی مدل‌های فرسوده تویوتا کرولا نیز در این آمار در نظر گرفته شده‌اند.

1396-08-15

دیدگاهتان را بنویسید