ثبت بالاترین رکورد برای ارزش سهام اپل در آستانه‌ی ده سالگی آیفون

ثبت بالاترین رکورد برای ارزش سهام اپل در آستانه‌ی ده سالگی آیفون

ثبت بالاترین رکورد برای ارزش سهام اپل در آستانه‌ی ده سالگی آیفون

ارزش سهام اپل در روز گذشته به بالاترین میزان خود در تمام سال‌های گذشته رسید و با بسته شدن سهام به نرخ ۱۳۳.۲۹ دلار به ازای هر سهم، رکورد بالاترین ارزش ثبت شده برای سهام این کمپانی کوپرتینویی شکسته شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که شرکت بانکداری گلدمن ساکس (Goldman Sachs) اعلام کرد که ارزش‌گذاری سهام اپل به دلیل گمانه‌زنی‌های انجام شده بر مبنای این که دیوایس بعدی این کمپانی دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) و تغییرات گسترده نسبت به نسل‌های قبلی خواهد بود، کمی پایین‌تر از میزان حقیقی آن انجام شده است.

جالب است بدانید که پس از اعلام گزارش مالی اپل برای سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶، ارزش سهام این کمپاین پیوسته در حال افزایش بوده است و تا پیش از این، رکورد بالاترین ارزش سهام اپل در پایان یک روز کاری به ۱۳۴.۵۴ دلار رسیده بود که البته تاریخ ثبت آن رکورد قبلی مشخص نیست.

معمولا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اپل در زمانی که شایعات مربوط به محصولات بعدی این کمپانی در حال انتشار هستند و جو خبری هیجان‌انگیزی پیرامون آنها ساخته می‌شود، شروع به خرید سهام اپل می‌کنند و این کار را تا زمان رونمایی از آیفون جدید ادامه می‌دهند. این دقیقا همان دلیلی است که باعث ایجاد تغییرات شدید در ارزش سهام اپل در حوالی ماه سپتامبر هر سال می‌شود. در سال ۲۰۱۴ و بعد از رونمایی از آیفون ۶، به دلیل این که این اسمارت فون یک تغییر اساسی نسبت به سری آیفون ۵ به حساب می‌آمد، این افزایش ارزش سهام حتی تا چند ماه پس از رونمایی از این گوشی نیز ادامه داشت.

ثبت بالاترین رکورد برای ارزش سهام اپل در آستانه‌ی ده سالگی آیفون

با توجه به این که مکبوک های عرضه شده در سال ۲۰۱۶ و البته سری آیفون‌های ۷ نتوانستند توجهات کاربران را آن‌طور که باید و شاید به خود جلب کنند، اپل قصد دارد که در سال جاری و به مناسب سالگرد ده سالگی رونمایی از آیفون، از یک مدل ویژه با نمایگر اولد رونمایی کند که طبق گمانه‌زنی‌ها، این مدل با نام آیفون ۸ و یا آیفون ایکس، تغییراتی گسترده‌ای در طراحی ظاهری خواهد داشت و قابلیت‌های جذابی نظیر پشتیبانی از شارژ وایرلس و پشتیبانی از محتوای واقعیت افزوده نیز در آن وجود دارد؛ البته پشتیبانی از AR پیش از این نیز به شکل‌های مختلف و در محصولاتی نظیر آمازون فایر وجود داشت، اما مطمئنا اپل به دنبال آن است که واقعیت افزوده را در قالبی کاربردی‌تر و به همراه نرم افزارهای متنوع عرضه نماید تا کاربران آیفون بعدی این برند کوپرتینویی بتوانند از به‌کارگیری آن برای انجام کاربردهای روزمره‌ی خود لذت ببرند.

1395-11-26

دیدگاهتان را بنویسید