ثبت پتنت دوربین لنز دوگانه خلاقانه توسط سامسونگ

ثبت پتنت دوربین لنز دوگانه خلاقانه توسط سامسونگ

ثبت پتنت دوربین لنز دوگانه خلاقانه توسط سامسونگ

سامسونگ به تازگی پتنت جدیدی را در کره جنوبی ثبت کرده که شامل یک دوربین لنز دوگانه می‌شود که یکی از آن‌ها، لنز تله‌فوتو و دیگری یک لنز زاویه عریض است. آنطور که در دیاگرام‌های این پتنت دیده می‌شود، لنز تله‌فوتو قادر به ردیابی هر شیء در زاویه دید لنز زاویه عریض است تا تصاویر شفافی را ثبت کند که در آن‌ها، هم موضوع عکس و هم پس‌زمینه‌ی آن در فوکوس باشند.

طرز کار این دوربین ساده اما بسیار کاربردی است. لنز زاویه عریض به دنبال هر چیزی که به نظر یک شیء باشد، می‌گردد. اگر چیزی متمایز از پس‌زمینه پیدا کند – مثل یک ماشین، انسان یا هواپیما – لنز تله‌فوتو را خبر می‌کند. سپس لنز تله‌فوتو آن شیء را به صورت لحظه‌ای ردیابی می‌کند؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند بدون آنکه فوکوس را از دست دهند، بر روی تصویر زوم کنند و یا تنظیمات مختلفی را انتخاب کنند.

ثبت پتنت دوربین لنز دوگانه خلاقانه توسط سامسونگ

بسیاری از کاربران بر این باورند که پتنت دوربین لنز دوگانه سامسونگ به همراه حالت عکس‌برداری پورتریت معرفی می شود که مشابه تکنولوژی موجود در اپل آیفون 7 پلاس است. حالت عکس‌برداری پورتریت به کاربران اجازه می‌دهد تا نوعی عمق تصویر هنری را به تصاویر بیافزایند، به طوری که موضوع عکس در فوکوس بوده و پس‌زمینه‌ی آن به مقدار کمی تار و بلوری شود.

متأسفانه هنوز مشخص نیست که سامسونگ از این تکنولوژی در کدامیک از دستگاه‌های خود استفاده خواهد کرد. آخرین حدس و گمان‌ها بیان می‌کنند که این تکنولوژی در داخل دوربین گلکسی اس 8 به کار گرفته خواهد شد. از طرفی دیگر، برخی ادعا می‌کنند که سامسونگ دستگاه دیگری ویژه‌ی عکس‌برداری معرفی خواهد کرد که از این تکنولوژی ها بهره‌مند خواهد بود. به هر حال، تنها زمان نتیجه را مشخص خواهد کرد. در حال حاضر فقط خوشحالیم که این تکنولوژی به حقیقت پیوسته و در راه است.

1395-10-14

دیدگاهتان را بنویسید