ثروت جک ما با هولدینگ علی بابا در یک شب 2.8 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد

ثروت جک ما

ثروت جک ما با هولدینگ علی بابا در یک شب 2.8 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد

با رشد فروش هولدینگ علی بابا که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بود، ثروت جک ما (Jack Ma) در یک شب به میزان 2.8 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. وی در حال حاضر ثروتمندترین مرد آسیاست.

رشد فروش هولدینگ علی بابا (AliBaba) با وجود اقتصاد رو به افول چین، بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران بوده و همین مساله موجب افزایش ثروت خالص موسس این هولدینگ شده است. جک ما 52 ساله، در حال حاضر به عنوان ثروتمندترین مرد آسیا و چهاردهمین مرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود. ثروت جک ما در سال جاری به میزان 8.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون به 41.8 میلیارد دلار رسیده است.

آخرین افزایش ثروت برای این میلیاردر چینی، زمانی اتفاق افتاد که این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک پیش‌بینی کرده بود در سال مالی خود که در ماه مارس به پایان می‌رسد، 45 تا 49 درصد رشد درآمد خواهد داشت. این موضوع نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاری‌هایی فراتر از فروش آنلاین علی بابا، برای جک ما سودآوری داشته است. همچنین سهام هولدینگ علی بابا با رشد 13 درصدی، رکورد‌شکنی کرد.

ثروت جک ما

افزایش ثروت جک ما با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید

پس از رو به افول رفتن اقتصاد چین، هولدینگ های علی بابا و تنسنت که در فروش آنلاین و شبکه های اجتماعی این کشور شرق آسیایی حکم‌فرمایی می‌کنند به سرمایه‌گذاری عمیق‌تر در حوزه‌های جدید مانند خدمات محاسبات در فضای ابری یا پخش موزیک و ویدیو روی آوردند. علی بابا، هر روز سرمایه‌های تبلیغات دیجیتال بیشتری را با به کارگیری عناصر اجتماعی همچون ویدیو در سایت‌های فروش خود، جذب می‌کند. همچنین قرار است در این هفته، جلساتی با سرمایه‌گذاران برگزار شود و جک ما نیز برای بحث و گفتگو در مورد توانایی‌های شرکت خود در این نشست‌ها شرکت می‌کند.

1396-03-25

دیدگاهتان را بنویسید