جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان یک استارتاپ سوئدی

جاسازی میکروچیپ در زیر پوست

جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان یک استارتاپ سوئدی

جاسازی چیست‌های الکترونیکی در زیر پوست، کار عجیب و نوآورانه‌ای نیست و سال‌هاست آن را به عنوان روشی برای پیش بردن اهداف مختلف تحقیقاتی و یا درمانی در علم پزشکی می‌شناسیم. همچنین محققین زیادی چیپست‌های مختلف را در زیر پوست حیوانات برای ردیابی آن‌ها و انجام مطالعات مختلف جاسازی می‌کنند. همانطور که می‌بینید، اهداف این کار تحقیقاتی بوده و هنوز به مرحله کاربردی نرسیده است. با این حال، یک استارتاپ سوئدی با نام Epicenter جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان خود را آغاز کرده است. آن‌ها هدفشان را از این کار، راحتی و آسودگی عنوان کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های خبرگزاری آسوشیتد پرس، نخستین کاربرد جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان استارتاپ Epicenter، کمک به عبور و مرور سریع آن‌ها در شرکت است. در واقع از این پس این میکروچیپ‌ها، مجوز ورود و خروج از شرکت خواهند بود. فعال‌سازی پرینتر، خرید کردن و دیگر اعمال از جمله مزایای جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان این شرکت هستند. به این ترتیب، کارمندان به جای جابه‌جا کردن کارت مجوز ورود، که ممکن است گم شده و یا توسط دیگر افراد مورد سو استفاده قرار بگیرد، از این پس برای تمامی اعمال خود از این میکروچیپ‌‌ها استفاده می‌کنند و دیگر نگرانی بابت فراموش‌کردن کارت و یا گم کردن آن وجود نخواهد داشت. پاتریک مستردن (Patrick Mesterton) به عنوان موسس و مدیر عامل شرکت Epicenter درباره جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان خود گفت:

به نظر من بزرگترین مزیت این کار، راحتی و آسودگی برای کارمندان است. این میکروچیپ‌ها جایگزین بسیاری از دستگاه‌های ارتباطی و وسایلی که افراد مجبور به حمل روزانه آن‌ها هستند، خواهد شد. این وسیله حتی می‌تواند یک کلید و یا کارت اعتباری باشد.

جاسازی میکروچیپ در زیر پوست

آیا جاسازی میکروچیپ در زیر پوست هیچ بعد منفی ندارد؟

به طور طبیعی، نگرانی‌هایی از بابت حفظ امنیت و حریم خصوصی بعد از جاسازی میکروچیپ در زیر پوست وجود دارد. به عنوان نمونه، هکرها با دستیابی به این چیپست‌ها، به حجم انبوهی از اطلاعات دست پیدا خواهند کرد. آن طور که پیداست، کارمندان شرکت تاکنون با این طرح مشکلی نداشته و روی خوشی نسبت به آن نشان داده‌اند. این ایده، بدون شک در آینده‌ای دور یا نزدیک به صورت متداول درخواهد آمد، اما معایب جاسازی میکروچیپ در زیر پوست ، رفته رفته بعد از پیاده‌سازی آن در حجم گسترده مشخص خواهد شد.

1396-01-18

دیدگاهتان را بنویسید