جک 3.5 میلی متری هدفون در گوشی های سونی باقی خواهد ماند

جک 3.5 میلی متری هدفون

جک 3.5 میلی متری هدفون در گوشی های سونی باقی خواهد ماند

شرکت سونی موبایل قصد دارد تا جک 3.5 میلی متری هدفون را در گوشی های هوشمند آینده‌ی خود حفظ کند. مسئولان Sony در یک نشست خبری در ژاپن که در ماه دسامبر 2016 برگزار شده بود، بیان کردند که این شرکت به دنبال بهبود کیفیت صدا و ارائه‌ی خدمات و محصولات صوتی با وضوح بالا است.

پس از آن که شرکت اپل در گوشی موبایل آیفون 7، جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرد، سوالات بسیاری در مورد آینده‌ی این پورت هدفون به وجود آمد. کنار گذاشتن جک 3.5 میلی متری هدفون این اجازه را به تولیدکنندگان می‌دهد تا در فضای داخل دستگاه صرفه‌جویی کرده و به جای آن از پورت USB تایپ C برای صدا استفاده کنند. همچنین این موضوع می‌تواند باعث باریک‌تر شدن گوشی و یا بزرگتر شدن محفظه‌ی باتری نیز بشود. آن‌ها همین‌طور معتقد هستند که با استفاده از پورت USB تایپ C می‌توان کیفیت صدا را نیز بهبود بخشید.

جک 3.5 میلی متری هدفون

زمان خداحافظی با جک 3.5 میلی متری هدفون هنوز فرا نرسیده است

بدون شک شرکت ژاپنی سونی بیشتر شهرت خود را مدیون کیفیت صدای محصولاتش است. با این حال پس از حذف جک 3.5 میلی متری هدفون توسط اپل، جالب بود که بدانیم چه تغییراتی در بازار پیش خواهد آمد و سایر برندها نیز این کار را تکرار می‌کنند یا خیر. در حال حاضر، شرکت سونی اعلام کرده که این پورت هدفون فعلا در گوشی‌های این برند باقی خواهد ماند اما هنوز مشخص نکرده که این موضوع تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا زمان خداحافظی با جک 3.5 میلی متری فرا رسیده است؟

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-15

دیدگاهتان را بنویسید