حذف برنامه های ایرانی از اپ استور اپل ؛ مشکل در تحریم های بانکی

حذف برنامه های ایرانی از اپ استور

اپل برنامه های ایرانی را از اپ استور حذف کرد؛ مشکل در تحریم های بانکی

اگر آخرین اخبار صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد که اپل در رفتاری ناشایست و بی خردانه اقدام به حذف برنامه های ایرانی از اپ استور کرده است که همگی مبتنی بر استارتاپ های داخل کشور بوده‌اند. این کمپانی هنوز هیچ نظر رسمی در مورد این خبر منتشر نکرده است و آن را تایید یا تکذیب نکرده است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که اپل در سپتامبر گذشته پس از ماه‌ها تحریم کاربران ایرانی خود، اقدام به بازگشایی فروشگاه اپلیکیشن های اپ استور به صورت محدود بر روی این کاربران کرده بود.

حذف برنامه های ایرانی از اپ استور مرتبط با تحریم‌های بانکی ایران

این گزارش از آنجا سرچشمه می‌گیرد که تنها چند روز قبل «اپلیکیشن دیجی کالا» از اپ استور اپل حذف شد. گفتنیست که اپلیکیشن دیجی کالا یکی از محبوب‌ترین برنامه های ایرانی پلتفرم آی او اس بوده که میلیون‌ها یوزر اقدام به دانلود آن کرده بودند. البته این شرکت باید دلیل خوبی برای انجام کارش داشته باشد؛ چرا که آن‌ها پس از ماه‌ها تحریم و اعمال محدودیت‌های بلند مدت برای توسعه دهندگان ایرانی، تنها چند ماه پیش بود که بار دیگر درب های فروشگاه اپلیکیشن های خود را بر روی این افراد باز کرده بودند. هرچند اپ استور در ایران فاقد نسخه اختصاصی است، اما بسیاری از کمپانی های ایرانی ناچارا از طریق خارج از کشور اقدام به ثبت برنامه های خود هرچند با انواع و اقسام محدودیت‌های ناجوانمردانه می‌کردند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپل بیانیه‌ای را به استارتاپ های ایرانی که در تلاش برای آپلود برنامه های خود در فروشگاه اپلیکیشن های اپل هستند ارسال کرده است. متن این بیانیه را در زیر می‌توانید بخوانید.

متاسفانه اپ استور برای محدوده کشور ایران در دسترس نخواهد بود. علاوه بر این، برنامه های تهسیلات معاملاتی (جابجایی پول) برای تجارت ها و یا اشخاص مبتنی بر ایران ممکن است خلاف مقررات تحریم های ایران (31CFR بخش 560) باشد. به همین دلایل، ما نمی‌توانیم اپلیکیشن های شما را در این لحظه بپذیریم. لطفا پس از یک بار دوره کردن قوانین تجارت بین‌الملل و تجدید نظر در برنامه خود، اپلیکشنتان را ارسال کنید.

حال پس از گذشت چند روز از اعلام ممنوعیت ورود مهاجران ایرانی به خاک آمریکا، اینک نوبت به تحریم توسعه دهندگان و حذف برنامه های ایرانی از اپ استور اپل رسیده است تا این کشور همچنان بر روی تحریم‌های ناجوانمردانه خود مهر تاییدی بزند.

1395-11-10

دیدگاهتان را بنویسید