دوربین امنیتی Athena Security قادر به شناسایی سلاح گرم است

دوربین امنیتی Athena Security

دوربین امنیتی Athena Security قادر به شناسایی سلاح گرم است

دوربین امنیتی Athena Security با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری ابری قادر به شناسایی سلاح گرم است. سیستم جدید Athena Security همچنین می‌تواند درها و آسانسورها را هم از راه دور قفل کند.

اخیرا “Athena Security” یک سیستم دوربین جدید را توسعه داده است که با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ابری، اسلحه‌ها را شناسایی کرده و به نیروهای پلیس اطلاع می‌دهد. این شرکت می‌گوید به خاطر توانایی سیستم در شناسایی اسلحه و مطلع کردن سریع پلیس، از تلفات در محلی که این سیستم نصب شده است -مثل مدارس یا شرکت‌ها- جلوگیری خواهد شد. دوربین امنیتی Athena Security پیش‌تر در دبیرستان کاتولیک “Archbishop Wood High School” در وارمینستر نصب شده است.

زمانی که سیستم، یک اسلحه را در نزدیکی خود شناسایی می‌کند، اطلاعات را با استفاده از فناوری ابری برای مدیران یا متصدیان قانون ارسال خواهد کرد. علاوه بر این، پخش زنده رویداد مورد نظر از طریق یک اپلیکیشن نیز امکان‌پذیر خواهد بود تا نیروهای پلیس به صورت درلحظه بتوانند اتفاق و محل آن را رصد کنند. کاربران همچنین با اتصال دوربین به دیگر اپلیکیشن های امنیتی شخص ثالث، قادر به انجام کارهای دیگر مثل قفل کردن درها یا متوقف کردن آسانسور خواهند بود.

دقت 99 درصدی دوربین امنیتی Athena Security

اخطار نادرست می‌تواند یک مشکل برای سیستم‌های کامپیوتری بصری باشد؛ خصوصا زمانی که سیستم مورد نظر، مستقیما بخواهد نیروهای پلیس را نیز باخبر کند. با این حال، مدیران ادعا می‌کنند که دقت دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی آنها، 99 درصد است. “Lisa Falzone”، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، در گفتگویی با Fortune، ضمن اشاره به تلاش زیاد به عالی کردن توانایی این دوربین در تشخیص صحیح، در مورد برنامه‌های آینده شرکت هم سخن گفت:

پیش از این ما کار روی زد و خورد، [حمله با] چاقوها و دیگر جرایم را آغاز کرده‌ایم. ما انتظار داریم که [کار توسعه] حداقل نسخه اول از زد و خورد، تا چند ماه آینده انجام شود.

سال 2015، شرکتی به نام “NanoWatt Design” تلاش کرد بودجه مورد نیاز برای توسعه “GunDetect” را از طریق کیک استارتر فراهم کند؛ دوربینی که علاوه بر استفاده از سیستم‌های بصری کامپیوتری برای شناسایی سلاح‌های گرم، به کاربران نیز هشدار می‌داد. حالا این شرکت می‌گوید سفارشی‌سازی فناوری آنها به منظور شناسایی تهدیدات خاص، مثل اسلحه‌ها، امکان‌پذیر است.

هم‌اکنون Athena در حال ارائه سیستم‌های امنیتی مختلف با قیمت‌‌های متفاوت است؛ اما سرویسی که شامل شناسایی اسلحه، قفل درها و آسانسور و همچنین دسترسی درلحظه نیز می‌شود، 100 دلار در ماه به ازای هر دوربین قیمت دارد. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این سیستم هوشمند را تماشا کنید:

1397-07-08

دیدگاهتان را بنویسید