دوربین های بدون آینه و فول فریم پاناسونیک لومیکس S1 و S1R معرفی شدند

پاناسونیک لومیکس S1

دوربین های بدون آینه و فول فریم پاناسونیک لومیکس S1 و S1R معرفی شدند

دوربین های بدون آینه و فول فریم جدید پاناسونیک لومیکس S1 و لومیکس S1R رسما معرفی شدند. ظاهرا این محصولات جدید در تعامل با لایکا ساخته شده‌اند.

برای مدت زمانی طولانی، سونی بر بازار دوربین های بدون آینه فول فریم مسلط بود چرا که کمتر شرکتی در این زمینه فعالیت می‌کرد. این موضوع از چند ماه پیش، با معرفی جدیدترین دوربین های نیکون و کانن تغییر کرد؛ ظاهرا حالا پاناسونیک هم محصولی جدید برای رقابت با غول‌های دنیای دوربین های عکاسی دارد. مورد جالب در مورد لومیکس اس ۱ و لومیکس اس ۱ آر، تعامل پاناسونیک و لایکا در ساخت آنها است.

استفاده از مانت L لایکا در پاناسونیک لومیکس S1 و S1R

ماحصل این همکاری، بهره‌گیری از مانت L شرکت لایکا بر روی محصولات پیش رو بوده و کاربران می‌توانند از لنزهای سازگار با این مانت استفاده کنند. هرچند، با در نظر گرفتن همکاری چندساله پاناسونیک و لایکا، این تصمیم چندان غافلگیرکننده نیست.

در مورد مشخصات فنی، پاناسونیک از حسگری 24 مگاپیکسلی برای Lumix S1 و حسگری 47 مگاپیکسلی برای Lumix S1R بهره برده است. هر دو دوربین ضمن پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K، به تثبیت‌کننده تصویر دوگانه، یکی داخل دوربین و دیگری بر روی لنز، مجهز شده‌اند. ظاهرا فعلا دوربین های جدید پاناسونیک آماده عرضه نیستند؛ موضوعی که عدم اعلام جزئیات بیشتر را توجیه می‌کند. انتظار می‌رود از بهار 2019 شاهد عرضه رسمی دو دوربین پاناسونیک لومیکس S1 و S1R باشیم.

1397-07-06

دیدگاهتان را بنویسید