راز «مثلث برمودا» بالاخره کشف شد؟

برترین‌ها: در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی منطقه‌ای با نام مثلث برمودا وجود دارد که به اسم مثلث شیطان نیز شهرت دارد. این منطقه آنقدری عجیب است که در آن بیش از ۲۰ فروند هواپیما و ۵۰ کشتی به شکل کاملا ناگهانی ناپدید شدند. البته اینکه به آن مثلث برمودا می‌گویند بدان معنا نیست که این منطقه مثلثی شکل باشد بلکه این تنها ظاهر قضیه است که در ادامه این بخش جذاب به آن اشاره خواهیم کرد.

راز «مثلث برمودا» بالاخره کشف شد

گزارش‌های زیادی مبنی بر خطرناک بودن این منطقه وجود دارد و شواهد بیانگر آن است که در این منطقه موجودات ماوراءالطبیعه حضور دارند. نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز این منطقه را پرخطر می‌داند و هشدار‌هایی پیرامون آن داده است. حتی صندوق جهانی طبیعت نیز طی پژوهشی که در سال ۱۹۹۷ انجام داده، فهرستی از ۱۰ منطقه خطرناک کشتی رانی تهیه کرده که مثلث برمودا نیز یکی از آن‌ها می‌باشد.

مثلث برمودا کجاست؟

مثلث برمودا (مثلث مرگ) در جنوب شرقی آمریکا واقع شده است که یک منطقه مثلثی شکل با ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را تشکیل می‌دهد. همانطور که در شکل پایین مشاهده می‌کنید این منطقه شامل میامی، پورتو ریکو و برمودا است و به همین دلیل آن را بانام مثلث میشناسند؛ و این جا درواقع همان محدوده مشهوری است که حال به یکی از ترسناکترین مناطق تبدیل شده است.

راز «مثلث برمودا» بالاخره کشف شد


حوادث مثلث برمودا

در سال ۱۹۱۸ اولین کشتی که قصد عزیمت از باربادوس به بالتیمور را داشت و اتقاقا یکی از ناوگان‌های بسیار مهم آمریکایی به شمار می‌رفت با نام یواس اس سایکلوب به همراه کالیر فرمانده کشتی و ۳۰۹ خدمه به شکل ناگهانی در این منطقه (مثلث برمودا) ناپدید شد البته این در حالیست که بعد از این اتفاق بسیاری آن را حمله‌ای از سمت دشمن در جنگ جهانی اول می‌دانستند. در ۵ دسامبر ۱۹۴۵ نیز پرواز شماره ۱۹ با ۵ فروند هواپیمای آموزشی و ۱۴ نفر که از شهر فورت لادِردِیل در ایالت فلوریدا حرکت کردند و قرار بود یک کار تمرینی بمب‌افکنی انجام دهند؛ که در نهایت در این منطقه ناپدید شدند و حتی جالب است که بدانید چند ثانیه پیش از ناپدیدشدن آن‌ها فرمانده می‌گفت: این‌جا هیچ چیز خوب نیست، آب سبز است یا سفید!

راز مثلث برمودا کشف شد

لازم به ذکر است که قبل از حادثه پرواز شماره ۱۹، حوادث زیادی در سال‌های قبل رخ دادند، اما بعد از این اتفاق بود که مثل یک بمب منفجر شد و از آن پس بسیاری به دنبال کشف اسرار این منطقه پرداختند.


راز مثلث برمودا کشف شد

یک محقق استرالیایی دلایل ناپدید شدن هواپیما‌ها در مثلث برمودا را شرح داد. استاد دانشگاه گریفیتس در کوئینزلند، شین ساترلی، به کشف دلیل ناپدید شدن هواپیما‌ها در مثلث برمودا نزدیک شد. وی متوجه شد که هواپیمای اسکادران آمریکایی که از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ درباره آن چیزی مشخص نیست، به دلیل اشتباه خلبان ناپدید شد.

۷۵ سال پس از ناپدید شدن پرواز ۱۹ یا گشت گمشده، ساترلی مطمئن است می‌داند چه اتفاقی برای آن افتاده است.

راز مثلث برمودا کشف شد

به گفته وی، پس از آن پنج بمب افکن اژدر Grumman Avenger نیروی دریایی ایالات متحده، به عنوان بخشی از پرواز تحت فرماندهی ستوان چارلز تیلور، از یک پایگاه آموزشی در فلوریدا پرواز کردند.

اما چند ساعت پس از ورود به مثلث برمودا، هر ۱۴ خدمه ناپدید شدند. هیئت نجات ۱۳ نفره اعزامی در جستجو نیز از رادار ناپدید شد. خلبانان دیگر توانستند از کار نکردن قطب نما مطلع شوند و به دلیل هوای نامناسب، ناوبری تقریباً غیرممکن بود.

تا اواسط دهه ۱۹۸۰ اعتقاد بر این بود که هنگام عبور از مثلث برمودا، پرواز ۱۹ و ۲۵ هواپیمای کوچک ناپدید شده اند. هیچ بقایایی یافت نشد.

نسخه‌های دیگری که درادامه در مورد دلیل ناپدید شده‌ها شد شامل آدم ربایی توسط برخی بشقاب پرنده‌ها و حتی یک شهر زیر آب بود که گفته می‌شود کشتی‌ها و هواپیما‌ها را به سوی خود می‌کشد.

با این حال، بعداً مشخص شد که تعداد کشتی‌ها و هواپیما‌های گمشده در مثلث برمودا به تناسب چندان بیشتر از آب‌های دیگر نیست. هواپیما‌های مسافربری بزرگ در حال عبور از مثلث برمودا هستند و هیچ یک از آن‌ها ناپدید نمی‌شوند.

این محقق اضافه کرد: برای اینکه آنچه در واقع با پرواز ۱۹ اتفاق افتاده است، باید به طور انتقادی بیندیشید. او ادعا می‌کند که اشتباه خود آن‌ها منجر به مرگ خدمه شده است. وقتی هوا تاریک شد و هوا تغییر کرد، فرمانده تیلور هواپیما‌ها را در مسیر اشتباه هدایت کرد.

موارد مشابهی هنگامی که در هنگام پرواز در اقیانوس آرام گم شده بود، پیش از این اتفاق افتاد، اما پیش از این دو بار موفق شد به مسیر برگردد.

اما در دسامبر سال ۱۹۴۵، فرمانده پرواز به علائم مشخص بر روی گیج‌ها اتکا نکرد، بلکه بر اساس آنچه در پشت پنجره دید خطایی مهلک مرتکب شد.

در نتیجه هواپیما‌ها به آب سقوط کردند و تقریباً بلافاصله غرق شدند. عامل اصلی دیگر، کم تجربگی بسیاری از خلبانان اسکادران ۱۹ بود. علاوه بر این بسیاری از آن‌ها فقط دوره آموزشی را گذرانده بودند و به درستی برای شرایط اضطراری آماده نشده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید