راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

وب‌سایت آ‌ی‌تی‌رسان – سیدرضا خادمی: در این مطلب قصد داریم راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در محدوده‌های قیمتی مختلف را برای علاقمندان معرفی کنیم.

در بازه قیمت ۶ الی ۹ میلیون تومان اکثرا اسمارت‌فون‌هایی در بازار یافت می‌شوند که کیفیت ساخت بالایی دارند و همچنین برخی از آن‌ها عنوان قاتل پرچمداران مشهور دنیای موبایل (Flagship Killer) را یدک می‌کشند. قدرت سخت‌افزاری این هندست‌ها معمولا بیش از نیاز روزمره کاربران بوده و حتی این دیوایس‌ها قادر هستند بازی‌های به‌روز را با گرافیک مناسبی بدون لگ یا کندی اجرا نمایند. همچنین نصب چند نرم‌افزار مختلف برای آن‌ها چالش بزرگی محسوب نمی‌گردد و از بسیاری جهات به‌عنوان همراهی مناسب، برای کاربران شناخته می‌شوند.

۱. نوکیا ۹ Pure View

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

شاید طراحی نوکیا پیور ویو از ترند این روز‌های دنیای اسمارت‌فون‌ها پیروی نکند، اما بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵، شش گیگابایت حافظه رم و نمایشگر اولد ۶ اینچی از جنس پلاستیک، این هندست را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خریداران تبدیل کرده است. فراهم نمون پنج عدد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلو با دقت ۲۰ مگاپیکسل که قابلیت گرفتن انواع عکس‌ها را دارند موجب گشته تا با رقیبی سرسخت در این محدوده قیمت سر و کار داشته باشیم.

از سوی دیگر این گوشی موبایل انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری با ظرفیت ۳۳۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی کرده و قابلیت شارژ بی‌سیم را هم دارا است. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و از نمونه اپتیکال بکار گرفته شده و فناوری OZO Audio به کاربر اجازه می‌هد تا هنگام ضبط صوت روی صدای سوژه مورد نظر تمرکز نموده و نویز صدا‌های اطراف کاهش یابد. تنها ضعف این دستگاه برخلاف تصور اکثر کاربران در دوربین‌های چندگانه نوکیا پیور ویو قرار دارد که با وجود تلاش‌های بسیار برند کارل زایس و استفاده از لنز‌های متعدد هنوز اختلاف بسیاری میان کیفیت تصاویر ثبت شده این دیوایس با دیگر نمونه‌های موجود وجود دارد.

میانگین قیمت: شش میلیون و پانصد هزار تومان


۲. شیائومی می ۹ تی پرو

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های موجود در ویترین فروشگاه‌ها که لقب واقعی قاتل پرچمداران برازنده آن است. دستاورد سال گذشته شیائومی، سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای با تنظیماتی از قبیل: تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۵۵، چیپست گرافیک آدرنو ۶۴۰ و شش یا هشت گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

دوربین سه گانه با کیفیت با ترکیب واید، تله‌فوتو و اولترا واید به ترتیب با رزولوشن‌های ۴۸، ۸ و ۱۳ مگاپیکسل را در اختیار عاشقان عکاسی قرار خواهد داد. دوربین جلوی بیرون جهنده با دقت ۲۰ مگاپیکسل نوید سلفی‌هایی با جزییات و دارای روتوش مناسب را می‌دهد. نمایشگر تمام صفحه و بدون ناچ بوده که در دل خود سنسور اثر انگشت اپتیکال را جای داده که تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi دارد. فضای ذخیره‌سازی داخلی دستگاه در دو مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت قابل انتخاب است، ولی متاسفانه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی را ندارد!

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری وظیفه تامین انرژی این گوشی موبایل را برعهده گرفته که با شارژ سریع ۲۷ واتی زمان پر شدن ظرفیت باتری به حداقل خواهد رسید. عملکرد روان، اجرای بازی‌ها با گرافیک بالا، طراحی عالی و کیفیت ساخت فوق‌العاده باعث شده تا این محصول به یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر با قیمتی مناسب‌تر از رقبا تبدیل شود.

میانگین قیمت: شش میلیون و نهصد هزار تومان


۳. سامسونگ گلکسی A۷۱

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

میان‌رده قوی سامسونگ با داشتن نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی، تراشه اسنپدراگون ۷۳۰، اندروید ۱۰ و داشتن اثر انگشت زیر صفحه نمایش با دستی پر به میدان نبرد با سایر رقبا وارد بازار شده است. باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپری به راحتی کاربران را تا پایان یک روز سخت همراهی خواهد کرد. رم شش یا هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی موجب می‌شود تا بتوانید اپلیکیشن‌های بیشتری را همزمان اجرا و اطلاعات زیادی را روی دستگاه ذخیره کنید.

سامسونگ برای این میان‌رده دوربین چهارگانه با لنز‌های ۶۴، ۱۲، ۵ و بازهم ۵ مگاپیکسل را درنظر گرفته که قابلیت‌های ثبت تصاویر واید، اولترا واید و حسگر تشخیص عمق را دارند. دوربین سلفی دستگاه نیز ۳۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی f۲.۲ بوده که در اکثر بررسی‌ها نمره قابل قبولی را کسب کرده است. تنها ایراد این گوشی موبایل را می‌توان در استفاده از متریال پلاستیک در پشت و فریم دستگاه دانست که واقعا در مقایسه با دیگر گزینه‌های موجود یک پسرفت محسوب می‌گردد.

میانگین قیمت: هفت میلیون و سیصد هزار تومان


۴. شیائومی می‌نوت ۱۰

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

مسلما این گوشی میان‌رده چینی‌ها به دلیل بهره‌مندی از دوربین چهارگانه باکیفیت و کسب امتیاز عالی ۱۳۰ به انتخاب شماره یک خریدارانی که به بخش دوربین توجه ویژه‌ای دارند تبدیل خواهد شد. لنز‌های تعبیه گشته در پشت این هندست به ترتیب از دقت ۱۰۸، ۱۲، ۵، ۲۰ و ۲ مگاپیکسل بهره می‌برند.

سوای از دوربین عالی باید افزود که این گوشی موبایل دارای صفحه نمایشی ۶.۴۷ اینچی خمیده، شش گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G و باتری عظیم ۵۲۶۰ میلی‌آمپری است که قابلیت تبدیل به پاور بانک را هم دارد. تنها اشکال این فبلت عدم وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

میانگین قیمت: هفت میلیون و سیصد هزار تومان


۵. سامسونگ گلکسی S۱۰e

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

کره‌ای‌ها با حذف برخی ویژگی‌های غیر کاربردی مثل: نمایشگر خمیده و همچنین کاهش تعداد لنز‌های دوربین این گوشی موبایل توانسته‌اند دستاوردی بالارده و در عین حال با قیمتی کمتر از پرچمداران هزار دلاری روانه ویترین فروشگاه‌ها نمایند.

دوربین‌های اصلی این دستگاه دارای سنسور‌های ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی بوده که در پنل روبرویی نیز یک لنز سلفی ۱۰ مگاپیکسلی آن‌ها را همراهی می‌کند. باتری این گوشی موبایل ضمن داشتن حجم ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی کرده و حسگر اثر انگشت نیز در قسمت جانبی گوشی واقع شده است. مغز متفکر این فبلت اسنپدراگون ۸۵۵ (اگزینوس ۹۸۲۰) بوده که با فراهم نمودن شش یا هشت گیگابایت حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی دارد. صفحه نمایش این هندست از نوع داینامیک امولد و ۵.۸ اینچ است.

از دیگر مشخصات قابل توجه این اسمارت‌فون باید به گواهی IP۶۸ به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت شارژ معکوس (تبدیل شدن به پاور بانک در مواقع ضروری) و درگاه حافظه میکرو اس دی اشاره کرد.

میانگین قیمت: هشت میلیون و هشتصد هزار تومان


۶. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومان

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه ۶ تا ۹ میلیون تومانو، اما گران‌ترین محصول این لیست هم نسخه لایت پرچمدار خانواده گلکسی نوت است که جدای از سخت‌افزار عالی مانند: اگزینوس ۹۸۱۰ و رم ۶/۸ گیگابایتی، قابلیت‌های جذابی مثل:‌قلم اس پن، سه لنز اصلی دوربین ۱۲ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

این مدل گران‌ترین محصول موجود در لیست است، ولی قطعا فراهم کردن نمایشگر ۶.۷ اینچی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، شارژ سریع ۲۵ واتی، وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و قابلیت‌های اختصاصی سری نوت سامسونگ ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را دارد. این فبلت قادر است تا تجربه‌ای روان از جدیدترین سیستم‌عامل اندروید را در کنار دریافت تضمینی آپدیت‌ها و کیفیت خوب دوربین را برای خریداران به ارمغان آورد.

میانگین قیمت: نه میلیون و دویست هزار تومان

نظر شما چیست؟ شما در این محدوده خرید کدام اسمارت‌فون را پیشنهاد می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید