ربات پیشخدمت آینده شغلی کارمندان هتلها را تهدید می کند

ربات پیشخدمت

ربات پیشخدمت آینده شغلی کارمندان هتلها را تهدید می کند

این همان آینده ای است که باید در انتظار آن باشیم؛ آینده ای که در آن یک ربات پیشخدمت قادر است غذای مورد علاقه شما را در اتاقتان در یک هتل مجلل تحویل دهند.

یکی از نمونه های ربات پیشخدمت، رباتی است موسوم به ساویوک ری لی (Savioke Relay) که توسط گوگل ونچر حمایت می شود و در واقع یک ربات همکار است که بیشتر از همه به منظور استفاده در هتلهای بزرگ و یا مراکز خدماتی طراحی شده است.

ربات پیشخدمت

این ربات پس از گذراندن مراحل مختلف تست، هم اکنون فعالیت خود را در هتلهای آمریکایی آغاز کرده است. کارکرد این ربات کاملا ساده است؛ وظیفه آن تنها آوردن و تحویل غذا و نوشیدنی به میهمانان در هتلهای مختلف است. لیست غذا و محلهای مربوط به پخش مواد غذایی را تحویل می گیرد و به صورت خودکار مسیر خود به سمت اتاق مهمانان را در پیش می گیرد.

آیا هتلها از ربات پیشخدمت استقبال می کنند؟

تعدادی از هتلهای زنجیره ای به مانند هتل هیلتون، استار وود و ماریوت هم اکنون از “ری لی” استفاده می کنند، پس اگر در یکی از اتاقهای این هتلها اقامت کردید و با یکی از این رباتها مواجه شدید یک باره شوکه نشوید.

بهره گیری از توانمندیهای این رباتها به صاحبان هتلهای زنجیره ای و بزرگ این امکان را می دهد تا هزینه های استخدامی خود را کاهش دهند، زیرا آنها قادرند کار پیشخدمتها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

یکی از مزایای استفاده از “ری لی” توانمندی این ربات در ایجاد تعاملات مناسب و دوستانه با مهمانهاست، زیرا در تعامل با مهمان ها واکنشهای جذاب و دوستانه ای از خود نشان می دهد. به طور مثال اگر به “ری لی” پنج ستاره بدهید حرکات موزون از خود نشان داده و با کشیدن فریاد خوشحالی خود را بروز می دهد.

در آخر شما را به دیدن ویدیویی از این ربات خدمتکار دعوت می کنیم :

1395-07-18

دیدگاهتان را بنویسید