رفع مشکل تماس صوتی تلگرام ؛ آیا فیلتری در کار نبوده است؟

نصب دو تلگرام

رفع مشکل تماس صوتی تلگرام ؛ آیا فیلتری در کار نبوده است؟

رفع مشکل تماس صوتی تلگرام ! بله تیتر خبر را درست خوانده اید. ساعاتی پیش خبری به نقل از مدیر عامل تلگرام منتشر کردیم که وی اپراتورهای تلفن همراه در ایران را مقصر اصلی اختلال در تماس صوتی تلگرام اعلام کرده بود و همه بر این باور بودند که تماس صوتی تلگرام در ایران فیلتر شده است. با این حال از دقایقی قبل مجددا امکان برقراری  تماس صوتی در تلگرام در کشورمان میسر گردیده است.

بعد از آنکه شب گذشته امکان تماس صوتی توسط تلگرام برای کاربران فعال گردید همه از شوق این امکان بسیار کاربردی با دوستان و آشنایان خود تماس میگرفتند و با اولین تماس، قبلیت مورد نظر برای مخاطب آنها نیز فعال میشد. اما این شادی تنها چند ساعت ادامه داشت و از نیمه شب گذشته تماس صوتی تلگرام در ایران با اختلال مواجه شد.

پیگیری های کاربران برای رفع مشکل تماس صوتی تلگرام به مدیر و خالق این اپلیکیشن یعنی پاول دورف ختم شد و وی به صراحت اعلام کرد که این مشکل از سوی تلگرام نبوده و اپراتور های ایرانی قابلیت تماس صوتی تلگرام در ایران را فیلتر کرده اند. پس از آن بود که موج حملات کاربران به صفحات اپراتورهای کشور در فضای مجازی شکل گرفت و اخبار ضد و نقیضی پیرامون این موضوع منتشر گردید.

رفع مشکل تماس صوتی تلگرام !

با تمام این تفاسیر، در عین ناباوری از دقایقی پیش مشکل تماس صوتی تلگرام در ایران به طور کلی برطرف شده و کاربران با همه سرویس دهنده های اینترنت در کشورمان قادر به برقرای تماس صوتی با تلگرام هستند.

تا این لحظه، هیچ منبع رسمی در کشور پاسخی برای علت اختلالات امروز تلگرام ارائه نداده و هنوز مشخص نیست دلیل اصلی مشکل تماس صوتی تلگرام در ایران از داخل کشور بوده یا خود تلگرام اختلال داشته است.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب به روز خواهد شد.

1396-01-25

دیدگاهتان را بنویسید