روند ساخت مقر جدید اپل در 6 ماه گذشته به صورت تایم لپس (ویدیو)

مقر جدید اپل

تماشا کنید: روند ساخت مقر جدید اپل در 6 ماه گذشته به صورت تایم لپس

در شرایطی که هنوز زمان زیادی تا کامل شدن مقر جدید اپل با نام کمپس 2 (Apple Campus 2) یا سفینه فضایی (The Spaceship) باقی مانده، مدیران تلاش کرده‌اند تا با انتشار ویدیویی جدید، روند ساخت این سازه عظیم را به تصویر کشند. با گجت نیوز همراه باشید.

نوامبر سال 2013 بود که کار ساخت این مقر بزرگ آغاز شد و بعد از گذشت 3 سال، حالا بخش زیادی از سفینه فضایی اپل کامل شده است. کمپس 2 پروژه‌ای جاه‌طلبانه از سوی اپل و نورمن فاستر (Lord Norman Foster)، طراح این مرکز عظیم، به حساب می‌آید که در زمینی 178 هکتاری با مساحت 853 هزار و 440 متر مربع در حال ساخت است. همچنین 13 هزار نفر در این مرکز مشغول به کار خواهند شد. به‌علاوه مسیرهای منتهی به سالن کنفرانس در کمپس 2، می‌تواند مدیران اپل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خبرنگاران برساند.

به هر صورت تلاش مدیران برای توسه این مرکز بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن ستودنی‌ست. این ویدیوی نیز در سال 2014 از کمپس 2 با پهپاد تهیه شده بود:

به‌گفته مدیران، هزاران پنل خورشیدی قرار است روی سقف قسمت‌های مختلف از مقر جدید اپل قرار بگیرند تا انرژی مورد نیاز کمپس 2 از نور خورشید تامین شود. درواقع قرار است پنل‌های خورشیدی در مساحتی به اندازه 152 هزار و 400 متر مربع روی سقف سفینه فضایی اپل قرار بگیرند که این مجموع این پنل‌ها، نیرویی نزدیک به 5 مگاوات را تولید خواهد کرد و حتی می‌توان آن را یکی از بزرگترین تاسیسات مجهز به پنل‌های خورشیدی جهان دانست.

در کنار این موارد، اهالی کوپرتینو می‌خواهند غذای مورد نیاز کارکنان را خودشان تولید کنند و احتمالا در بخش بیرونی بتوان درخت‌های گیلاس، زردآلو، آلو، زیتون و سیب را پیدا کرد. بدون شک کمپس 2 یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین مراکزی‌ست که تاکنون ساخته شده است. اوایل سال 2017 زمان افتتاح این مرکز و آغاز به کار آن خواهد بود.

روند ساخت مقر جدید اپل به صورت تایم لپس

1395-09-29

دیدگاهتان را بنویسید