ساخت خودروهای خودران اپل به حالت تعلیق درآمد

ساخت خودروهای خودران اپل به حالت تعلیق درآمد

ساخت خودروهای خودران اپل به حالت تعلیق درآمد

برند اپل طرفداران خود را دارد. شاید طرفداران این برند جز وفادارترین مشتریان در سراسر دنیا باشند. به آن دسته از طرفدارن اپل که در رویای داشتن خودرو خودران اپل بودند باید بگوییم که متاسفانه رویایشان به این زودی محقق نخواهد شد، زیرا ساخت خودروهای خودران اپل به حالت تعلیق درآمد.

بر اساس گزارشی که در بلومبرگ منتشر شد، شرکت اپل از ساخت خودرو خودران منصرف شده است و دلیل چنین انصرافی نیز گذار از بحران‌های مدیریتی و تغییرات مختلف در این شرکت عنوان شده است.

این شرکت برای چندمین بار اعضا تیم فعال در زمینه تولید “اپل کار” را طی ماه‌های جدید جابجا کرده است و هیات رییسه نیز مدت زمان مشخصی را برای امکان‌سنجی پروژه و چشم‌انداز کلی آن تعیین کرده است.

انتخاب‌های جایگزین ساخت خودروهای خودران اپل

در صورت تعلیق پروژه، یکی از انتخاب‌های جایگزین برای اپل توسعه فناوری‌ها و یا پلتفرم‌هایی است که به شرکت‌های دیگر در ساخت خودرو خودران کمک می‌کند. البته این امر تا حدودی عجیب می‌نماید، زیرا تصور اپل به عنوان یک کمپانی فرعی و دستیار سخت است، اما شاید این کمپانی تصور می‌کند برای ورود خودرو خودران به بازار نیازمند تجربه و واقع‌بینی بیشتری است. بر این اساس شاید از دیدگاه مدیران اپل، زمان برای ساخت و ورود اپل کار به بازار مناسب نیست و می‌بایست به آینده موکول شود.

خبر توقف بخش زیادی از پروژه خودروی خودران این شرکت درحالی منتشر می‌شود که شرکت‌های دیگر به‌شدت مشغول توسعه این فناوری هستند. در واقع اپل در حالی این پروژه را به حالت تعلیق در می آورد که رقابت بر سر ساخت خودرو خودران در میان کمپانی‌های مختلف نظیر تسلا، ولوو، اوبر، فورد، جنرال موتورز، فیات کرایسلر و گوگل ادامه دارد. مدتی است که کمپانی‌های بزرگ دنیا هر کدام به نحوی در تلاش برای دستی‌ابی به تکنولوژی خودروهای خودران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید