ساخت داشبورد مشتری در وردپرس | آموزش های ناب وردپرسی در سایت

ساخت داشبورد مشتری در وردپرس

ساخت داشبورد مشتری در وردپرس

در این آموزش سایت وردپرس یار قصد دارد روش هایی جدید برای تغییر فضای وردپرس ارائه دهد.

۱-مخفی سازی منوهای غیر ضروری ادمین با افزونه ی Adminimize

زمانیکه برای مشتری شروع به طراحی سایت می کنیم در داخل فضای وردپرس مواردی از قبیل افزونه ها ، تنظیمات ، تیکت ها و ….. وجود دارند

که ممکن است برای فردی که برای اولین بار با وردپرس کار میکند کمی گیج کننده باشد

بنابراین می توان با نصب افزونه ی Adminimize افزونه ی Adminimize این مشکل را برطرف کنید ( طریقه ی نصب افزونه در آموزش های قبل وجود دارد )

پس از نصب این افزونه از طریق سربرگ settings ، Adminimize را انتخاب کنید ( طبق شکل )

پس از کلیک بر روی adminimize صفحه ای باز می شود که ما از این صفحه می توانیم مواردی را برای هر بخش وردپرس اضافه یا حذف کنیم .

با انتخاب هر گزینه طبق شکل بالا می توان مواردی را پنهان یا ظاهر کرد.

۲- داشبورد white label

خصوصیات افزونه ی Adminimize این است که با آن می توان لوگوی وردپرس را تغییر داد ،

فضای ادمین را تغییر داد و موارد منوی وردپرس را کم یا زیاد کرد.

پس از نصب افزونه ی white label CMS ، می توانیم وارد تنظیمات وردپرس شده

و با کلیک بر روی white label CMS بخش های مجزا شده را مشاهده کرد و به فراخور نیاز آنها را دسته بندی کرد.

۳- ایجاد پاسخ های آماده برای سوالات متداول کاربران

ابتدا افزونه ی WP Help را نصب کنید .

پس از نصب این افزونه ، وردپرس به صورت خودکار بخشی با نام publishing help را اضافه می کند.

این فضا خالی است تا زمانیکه قصد داشته باشیم پاسخ های آماده را نوشته و ذخیره کنیم .

برای این کار از سربرگ add new را زده و طبق شکل زیر در قسمت add new help document سربرگ سوال را می نویسیم

و در قسمت پایینی ( طبق شکل ) پاسخ را می نویسیم.

با این کار می توان پاسخ های آماده را برای کاربران داشته باشیم که به تبع آن در وقت صرفه جویی شده و به سرعت پاسخگو خواهیم بود.

ساخت داشبورد مشتری در وردپرس

منبع : wpbeginner

دیدگاهتان را بنویسید