سایت های ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو بسته شدند

ایران جیب

سایت های ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو بسته شدند

سایت های ایران جیب (Iranjib)، بیتوته (Beytoote) و ارانیکو (Eranico) مسدود شدند. اما علت از دسترس خارج شدن این سایت‌ها چه بوده و این اتفاق تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

از چند روز پیش، سایت های ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو (سرویس بازرگانی الکترونیکی در ایران) از دسترس خارج شده‌اند و حتی با فیلترشکن هم باز نمی‌شوند. این سایت‌ها جزو سایت‌های پرمخاطب ایران به شمار می‌رفتند و بسیاری از کاربران برای اطلاع از آخرین اخبار و همچنین آخرین قیمت خودرو، ارز، سکه، طلا و غیره به آنها مراجعه می‌کردند.

چند روز پیش در خبرها داشتیم که برخی از سایت‌ها به دلیل ایجاد التهاب در بازار ارز، سکه و طلا مسدود شده‌اند. حتی یکی از این سایت‌ها، سایت tgju بود که به اتحادیه طلا و جواهر تهران تعلق داشت و طبق اعلام مقامات قضایی باعث ایجاد التهاب در بازار و افزایش غیر واقعی قیمت دلار، طلا و سکه شده بود. این سایت به عنوان رسانه رسمی اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، اقدام به اعلام نرخ‌های لحظه‌ای طلا و سکه می‌کرد و کانال تلگرامی آن نیز بیش از 70 هزار عضو داشت، اما دستگاه قضایی و پلیس فتا به دلیل افزایش غیر واقعی قیمت‌ها و ملتهب کردن بازار، آن را فیلتر کردند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نیز حدود دو هفته پیش گفته بود:

متاسفانه برخی از سایت‌های مرتبط با ارز و سکه به خصوص ظرف یکی دو هفته اخیر با اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و دقیقه‌ای ارز، به التهابات بازار دامن می‌زدند که پس از تاکید ریاست قوه قضاییه برای برخورد با این اقدامات خلاف قانون، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا، دستور مسدودسازی 17 سایت و 26 کانال صادر شده است.

علت بسته شدن ایران جیب و بیتوته

حالا شایعه شده که سایت های پر مخاطب ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو نیز مانند tgju به دلیل ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه و طلا بسته شده‌اند. دسترسی به این سایت‌ها از چند روز پیش قطع شده است و هنوز مشخص نیست آیا در روزهای آینده این مشکل حل خواهد شد یا سایت‌های مذکور برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند؟

قیمت خودرو شرایط فروش خودرو قیمت گوشی

1397-07-25

دیدگاهتان را بنویسید