سرفیس استودیو 2 ؛ بررسی اولیه قدرتمندترین کامپیوتر مایکروسافت

سرفیس استودیو 2

سرفیس استودیو 2 ؛ بررسی اولیه قدرتمندترین کامپیوتر مایکروسافت

سرفیس استودیو 2 (Microsoft Surface Studio 2) نام جدیدترین و قدرتمندترین کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت است. در این بخش، نگاهی اجمالی به مشخصات و امکانات سرفیس استودیو ۲ خواهیم داشت.

روز گذشته، نسل جدید سرفیس استودیو با طراحی آشنا، نمایشگر بزرگ 28 اینچی با نسبت 3:2 و لولای کلاسیک Studio که به کاربران اجازه می‌دهد این All-in-One غول‌پیکر را به یک صفحه تخت تبدیل کنند، در نیویورک معرفی شد. بخش خارجی و احساسی که از کار با آن به کاربر منتقل می‌شود، دقیقا مثل دستگاهی است که دو سال پیش شاهد عرضه آن بودیم. مایکروسافت ضمن افزایش 22 درصدی کنتراست صفحه، نمایشگر را هم 38 درصد روشن‌تر کرده است. هرچند، شاید در نگاه اول متوجه این تغییرات نشوید.

بهره‌گیری از سخت افزار به‌روز و قدرت پردازشی بالا، جایی است که سرفیس استودیو 2 را به رقیبی جدی برای سایر محصولات تبدیل می‌کند. نسل اول کامپیوتر مایکروسافت با اجزای قدیمی و درایو هیبریدی روانه بازار شده بود و نمی‌توانست پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد. در نسل جدید، سازندگان 1 یا 2 ترابایت درایو حالت جامد (SSD) را در نظر گرفته‌اند. متاسفانه، محصول پیش رو به نسل هفتم از پردازنده‌های سری Core اینتل مجهز شده است که کمی قدیمی شده‌اند. در واقع، چنین انتخابی برای این دستگاه گران‌قیمت، کمی ناامیدکننده است.

در کنار افزایش حافظه ذخیره‌سازی داخلی، کاربران می‌توانند سرفیس استودیو 2 را با GTX 1060 یا GTX 1070 خریداری کنند. هر دو این کارت‌های گرافیک قادر به اجرای عناوین روز هستند، اما پیش از اجرای بازی‌ها باید رزولوشن صفحه نمایش را برای عملکرد بهتر، کاهش داد. این کارت‌های گرافیک مبتنی بر Pascal، در ویرایش سریع‌تر ویدیوها و تصاویر نیز به کمک شما می‌‌آیند. به این موارد باید پشتیبانی از فضای رنگی sRGB و حالت‌های DCI-P3 و Vivid برای صفحه نمایش را هم اضافه کرد.

به جز پردازنده، می‌توان گفت مایکروسافت در اعمال سایر تغییرات به درستی عمل کرده است. هم‌اکنون پیش‌فروش کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت با قیمت پایه 3 هزار و 499 دلار آغاز شده است و خریداران، پیش از پایان سال جاری، این محصول را دریافت خواهند کرد.

ویدیوی نگاه نزدیک به سرفیس استودیو 2

1397-07-11

دیدگاهتان را بنویسید