سناریوهای احتمالی تحریم اینترنت ایران از زبان معاون وزیر ارتباطات

تحریم اینترنت

سناریوهای احتمالی تحریم اینترنت ایران از زبان معاون وزیر ارتباطات

از هفته گذشته خبر تحریم اینترنت ایران توسط آمریکا در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد. اکنون معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد احتمال قطع اینترنت ایران به دلیل تحریم و سناریوهای احتمالی در این باره توضیح داده است.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود عنوان کرد امروزه خبرهایی در خصوص تحریم اینترنت ایران شنیده می‌شود که این تهدید جدی نبوده و برای ایران مشکلی را به وجود نخواهد آورد؛ اما ما برای جلوگیری از هر تهدید و تحریمی، باید زیرساخت‌های اتصالی به دنیا را گسترش دهیم. اگر امروز جهت تقویت اینترنت ایران هزینه‌ کنیم، موجب می‌شود تا در آینده هر کشوری از تحریم اینترنت ایران سخن بگوید به نوعی سایر کشورها را نیز تهدید کرده باشد. عده‌ای بر این باورند با گسترش اینترانت ملی در برابر تحریم‌ها و تهدیدها مصون خواهیم بود که این یک تفکر اشتباه است.

تحریم اینترنت ایران

سناریوهای احتمالی تحریم اینترنت ایران

امیر ناظمی در ادامه افزود اگر تحریم اینترنت ایران اجرایی شود مواردی نظیر تحریم مالی شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت، تحریم دامنه‌های آی آر، تحریم دامنه‌های مالک ایرانی، دستکاری در جریان آدرس‌دهی، DNS و روتینگ و تحریم وب سرویس‌ها را شامل می‌شود که برای مقابله با هر یک از این تحریم‌ها می‌بایست میزان داده ورودی و خروجی را به طور یکسان افزایش دهیم و به سمت جهانی‌تر شدن گام برداریم.

معاون وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد اگر هر کشوری از جهانی شدن عقب بماند و سعی در دور شدن از جهان ارتباطات را داشته باشد، نسبت به سایر کشور‌ها با آسیب‌های زیادی مواجه خواهد شد. شاید تصور این که اینترنت یک کالای اساسی باشد دور از ذهن است، اما این سامانه جهانی برای رفع بسیاری از مشکلات کارآمد بوده و باید در دنیای جدید آن را یک اولویت مهم به شمار آوریم و برای ارتقای آن اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

تحریم اینترنت ایران

1397-08-11

دیدگاهتان را بنویسید