سونی قابلیت‌های اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا را افشا کرد

قابلیت‌های اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا سونی

قابلیت‌های اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا را در قالب یک ویدیو مشاهده کنید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده گوشی های هوشمند هم‌اکنون سخت در تلاش هستند تا آپدیت اندروید نوقا را هر چه سریع‌تر برای گوشی‌های پرچمدار و سطح بالای خود منتشر کنند. شرکت سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروز سونی رسما با انتشار یک ویدیو، ویژگی‌های مربوط به آپدیت اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا خود را به معرض نمایش گذاشت. 

همان‌طور که احتمالا می‌دانید انتشار آپدیت اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا سونی آغاز شده است. در حقیقت به تازگی این نسخه از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس پرفورمنس منتشر شد. پس از انتشار آپدیت اندروید نوقا برای اکسپریا ایکس زد، سونی ویدیویی را منتشر کرد که در آن به وضوح، قابلیت‌های جدید این سیستم عامل بر روی گوشی های اکسپریا این کمپانی ژاپنی دیده می‌شود. در بخش زیر با هم این ویدیو را تماشا می‌کنیم:

قابلیت‌های اندروید نوقا برای گوشی های اکسپریا سونی

همان‌طور که گفته شد، در این ویدیو قابلیت‌هایی به نمایش در‌می‌آید که گوشی‌های سری اکسپریا سونی پس از آپدیت به اندروید نوقا به آنها مجهز خواهند شد. این موارد شامل طرح جدیدی از جستجو در بخش هوم اسکرین رابط کاربری گوشی و تغییر مکان ویجت گوگل ناو (Google now) به سمت چپ نمایشگر در صفحه اصلی است. علاوه بر آن قابلیت‌های جدیدی در برنامه پیام‌رسانی اس ام اس گوشی نیز لحاظ شده است که در ویدیو مربوطه شاهد آن بودید. هر چند بسیاری از آنها را قبلا در اپلیکیشن گوگل مسنجر (Google Messenger) دیده بودیم.

این آپدیت حالا دارای ویژگی Split-screen نیز هست که به کمک آن می‌توانید به طور همزمان بر روی نمایشگر گوشی خود با چندین برنامه کار کنید. البته این ویژگی نیز خود دارای قابلیت‌های دیگری نیز هست؛ زمانی که بر روی کلید ناوبری جابه‌جایی میان برنامه‌ها دو بار به صورت متوالی اشاره کنید، سریعا میان اپلیکیشن‌ها جابه‌جا خواهید شد. از سویی دیگر در این به‌روزرسانی شاهد قرارگیری نسخه‌ای بهینه شده از حالت stamina mode به همراه مد doze نیز هستیم. رابط کاربری دوربین گوشی نیز تغییراتی کرده است. اما این تمام داستان نبود؛ ویژگی‌ها و بهینه‌سازی‌های بسیار زیاد و البته کوچکی نیز در این آپدیت لحاظ شده است که باعث می‌شوند از کار کردن با این نسخه جدید لذت ببرید.

1395-09-14

دیدگاهتان را بنویسید