شهرداری تهران از ایده‌های استارت آپی با موضوع آلودگی هوا حمایت می‌کند

آلودگی هوا

شهرداری تهران از ایده‌های استارت آپی با موضوع آلودگی هوا حمایت می‌کند

آلودگی هوا باعث شد تا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کند از ایده‌های استارت آپی برای حل این معضل استقبال خواهد کرد.

دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در جلسه‌ای میزبان فعالان استارت آپی بود و اعلام کرد از تمام ایده‌های استارت آپی با موضوع آلودگی هوا استقبال و حمایت خواهند کرد. وی در ادامه گفت موضوع شهر هوشمند از جمله برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود. در حال حاضر مردم شهر تهران با چالش‌های مهمی مواجه هستند و باید از مباحث کلی در خصوص شهر هوشمند فاصله گرفته و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم ایفای نقش کند.

آلودگی هوا

محمد فرجود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر ضرورت حرکت پرشتاب و همه جانبه در این زمینه تاکید کرد و گفت:

ما به این مساله باور داریم که مقابله و برطرف کردن بسیاری از چالش‌های شهری که زندگی روزمره شهروندان پایتخت را تهدید می‌کند مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلاینده‌های زیست محیطی، توجه ویژه‌‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری را می‌طلبد. از جمله شبکه‌های پهن باند، فیبر نوری یا فناوری‌های اینترنت اشیا که ما در دوره جدید نگاه جدی و ویژه‌ای به آن‌ها خواهیم داشت.

به گفته دکتر فرجود، در همسایگی کشور ما و حاشیه خلیج فارس، شهر دبی با سرمایه‌گذاری و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره‌گیری از اینترنت اشیا توانست در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، میزان استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را تا دو برابر افزایش دهد.

هوشمندسازی شهر تهران ؛ یکی از راه‌کارهای حل مشکل آلودگی هوا

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به شرایط نامناسب آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر و گلایه‌های شهروندان اشاره کرد و گفت آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چند وجهی و البته با چندین متولی است و این متولیان تنها به شهرداری تهران محدود نمی‌شوند. همه باید پاسخگوی این وضعیت باشیم و به همین خاطر نمی‌توان گفت تنها با توسعه و به‌کارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این مشکل حل می‌شود. با این حال، شکی نیست که هوشمندسازی شهر تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور با سرمایه‌گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی تاثیر به‌سزایی در حل این موضوع خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد که در خصوص موضوع آلودگی هوا با استارت آپ‌ها و بخش خصوصی تعامل می‌کنیم و از ایده‌های آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

1396-09-29

دیدگاهتان را بنویسید