صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد رفع فیلتر توییتر و استفاده از فیلترشکن

رفع فیلتر توییتر

صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد رفع فیلتر توییتر و استفاده از فیلترشکن

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جدید ایران بیان کرد که مجوز استفاده از اینترنت بدون فیلتر دارد و از فیلترشکن استفاده نمی‌کند. وی همچنین در مورد رفع فیلتر توییتر توضیح داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که از فیلترشکن استفاده نمی‌کند چرا که مسئولان در چارچوب مقررات می‌توانند‌ از کارگروه تعیین مصادیق درخواست اینترنت بدون فیلتر داشته باشند. جوان‌ترین وزیر کابینه دولت در مورد فضای مجازی و شبکه های پیام رسان تصریح کرد که بستن ابزارهای ارتباطی ممکن است به عنوان یک مسکن عمل کند اما راه حال مساله نیست. پیام رسان‌ها ضررهایی برای کشور دارند اما از منافع و مزایایی هم برخوردارند. جمع‌بندی ما تاکنون این بوده که منافع بیشتر از ضررها هستند و باید تلاش کنیم تا این ضررها را به خصوص در حوزه فرهنگی کاهش دهیم.

بررسی موضوع رفع فیلتر توییتر در شورای عالی فضای مجازی

آذری جهرمی در مورد رفع فیلتر توییتر و یوتیوب اظهار کرد:

به دلیل نگاه قبلی که وجود داشته،‌ مواضع بر بستن این شبکه‌ها بوده است اما می‌توان این نگاه را با احترام به فرهنگ و اطمینان دادن به مراجع تغییر داد. خود توییتر هم پیش قدم شده و اعلام آمادگی کرده شرایط ما را بررسی کند و به فرهنگ و عقایدمان احترام بگذارد. ما نیز این مساله را در شورای عالی فضای مجازی منعکس کردیم و اگر آنجا به جمع‌بندی برسند و چارچوب مورد تایید آن‌ها قرار بگیرد، ما می‌توانیم این موضوع و چالش‌های فرهنگی آن را حل کنیم.

وی در ادامه افزود در حال حاضر، داده‌های زیادی از کشور بر روی یک اپلیکیشن قرار می‌گیرد که برای رژیم صهیونیستی است. مردم به این که از این داده‌ها ممکن است چه استفاده‌ای شود کاری ندارند. آن‌ها سرویس می‌خواهند و نمی‌شود خودمان در داخل حرکت نکنیم و دسترسی به این سرویس‌ها را هم ببندیم.

رفع فیلتر توییتر

وزیر جدید ارتباطات ایران در مورد برنامه‌های آینده خود نیز بیان کرد که ما در مجلس تعهد دادیم تا در طول برنامه چهار ساله، متوسط سرعت دسترسی خانگی را از 6 تا 8 مگابیت بر ثانیه به حداقل 20 مگابیت بر ثانیه برسانیم. همچنین افزایش کیفیت توزیع اینترنت و کاهش قطعی‌ها از دیگر اهداف آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازهم خواهد بود.

1396-06-04

دیدگاهتان را بنویسید