صحبت های والتر ایزاکسون در مورد کاهش خلاقیت اپل

کاهش خلاقیت اپل ؛ صحبت‌های شنیدنی والتر ایزاکسون در مورد میراث استیو جابز

کاهش خلاقیت اپل ؛ صحبت‌های شنیدنی والتر ایزاکسون در مورد میراث استیو جابز

والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) زندگی‌نامه‌نویس رسمی استیو جابز، مدیرعامل سابق کمپانی Apple، و یکی از صاحب‌نظران در مورد ساختار درونی این کمپانی است که صحبت‌های جالبی در مورد کاهش خلاقیت اپل مطرح کرده است.

کاهش خلاقیت اپل بی‌ارتباط با مرگ استیو جابز نیست

اگر تاکنون زندگی‌نامه استیو جابز (Steve Jobs)، از بنیان‌گذاران اصلی کمپانی اپل را مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد نویسنده‌ی آن زندگی‌نامه والتر ایزاکسون بوده است. او که در حال حاضر مدیر موسسه اَسپن (Aspen) است، مدت زیادی با جابز در تماس بوده و به خوبی با عملکرد داخلی اپل آشناست. به همین خاطر است که وقتی صحبتی در مورد اهالی کوپرتینو از طرف ایزاکسون مطرح می‌شود، علاقه‌مندان به دقت گوش می‌دهند. به تازگی هم ایزاکسون در مصاحبه‌ای با برنامه اسکواک اَلی (Squawk Alley) در شبکه CNBC، کاهش خلاقیت اپل و وضعیت رقبای این غول تکنولوژی را موضوع بحث قرار داد و نظرش را در مورد عقب افتادن اپل از کمپانی‌هایی مانند گوگل و آمازون، در بحث نوآوری، مطرح کرد. او در بخشی از مصاحبه گفت:

اپل دیگر خلاق‌ترین کمپانی فعال در زمینه تکنولوژی نیست؛ توان اجرایی این کمپانی خوب است، اما نوآوری‌ها در زمینه‌ای مانند فناوری دستیار مجازی، به نوعی از گوگل و آمازون کپی‌برداری شده که این نشانه‌ی‌ کاهش خلاقیت اپل است.

کاهش خلاقیت اپل ؛ صحبت‌های شنیدنی والتر ایزاکسون در مورد میراث استیو جابز

یکی از دلایلی که Isaacson در مورد ادعای کاهش خلاقیت اپل بیان می‌کند، عدم رقابت این کمپانی با محصولاتی چون آمازون اکو و گوگل هوم و قرار ندادن دستیار صوتی اپل، Siri، در منازل کاربران است. ایزاکسون که خود از هر دوی این گجت‌ها در خانه‌اش استفاده می‌کند و گاهی هم آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازد، معتقد است که استفاده از Siri برای هوشمندتر کردن خانه‌ها از الزامات اپل برای رقابت با سایر کمپانی‌هاست. البته شایعاتی در مورد معرفی چنین دستگاهی در کنفرانس WWDC 2017 توسعه‌دهندگان اپل که کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود، مطرح شده است؛ بر طبق این شایعات و با توجه به صحبت‌های معاون ارشد اپل، فیل شیلر، مجهز کردن این محصول احتمالی به نمایشگر، برگ برنده اسپیکر هوشمند کوپرتینویی‌ها در مقابل رقبا خواهد بود.

ایزاکسون در انتهای مصاحبه افزود:

کاهش خلاقیت اپل به باقی ماندن این شرکت در میان غول‌های تکنولوژی لطمه نمی‌زند و نوآوری در تمام محصولات از الزامات نیست، اما نداشتن خلاقیت با دی ان ایِ میراث استیو جابز سازگاری ندارد.

در همین رابطه آمار فروش محصولات اپل در دو ماهه دوم سال 2017 که به تازگی منتشر شد، نشان‌دهنده کسب 11.03 میلیارد دلار سود و فروش 50.76 میلیون آیفون است.

1396-02-25

دیدگاهتان را بنویسید