صفحه نمایش شیشه ای

نسل جدید نمایشگر ها: صفحه نمایش شیشه ای





ایرنا: دانشمندان آلمانی موفق به تولید نخستین صفحه نمایش شفافی شدند که همانند شیشه و از نوع او.ال.ای.دی (OLED)شده اند.
به گزارش سایت اینترنتی پی سی ورلد، محققان آلمانی دانشگاه برانشوایگ برای تولید این نمایشگر از صفحات شفاف تی.اف.تی، ساخته شده از یک لایه نازک اکسید روی به ضخامت تنها ۱۰۰نانومتر، بهره گرفته اند که ۹۰درصد نور مرئی از آن عبور کرده و همانند شیشه پشت نما و شفاف است.
در نمایشگر شفاف و پشت نمای جدید، پیکسلهای درخشان او.ال.ای.دی در مقابل مدارهای ریز صفحات تی.اف.تی جای می گیرند که این صفحات را می توان با روشهای مرسوم فعلی روی لایه های پلاستیکی انعطاف پذیر قرار داده و صفحات نمایشگر با ابعاد مختلف ایجاد کرد.
به گفته دانشمندان آلمانی، میزان روشنایی پیکسلهای او.ال.ای.دی ایجاد شده با این روش حداکثر در حدود۷۰۰کاندلا در متر مربع است و این درحالی است که میزان روشنایی پیکسلهای نمایشگرهای مرسوم فعلی حداکثر۳۰۰ کاندلا در متر مربع است.
طراحان نمایشگر شفاف و پشت نمای جدید عقیده دارند نمونه های اولیه این نمایشگر احتمالا تا دو سال دیگر به مرحله تولید خواهند رسید.
این صفحات نمایشگر شفاف به طور مثال می توانند به عنوان شیشه جلوی اتومبیل مورد استفاده قرار بگیرند که راننده می تواند علاوه بر مشاهده بیرون خودرو، نقشه رایانه ای مسیر را نیز همزمان روی شیشه جلو مشاهده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس