ضرب العجل اتحادیه اروپا به گوگل و فیس بوک جهت حذف مطالب تروریستی

ضرب العجل اتحادیه اروپا به گوگل و فیس بوک جهت حذف مطالب تروریستی

اتحادیه اروپا فشار خود را بر روی شرکت های اینترنتی مانند گوگل و فیسبوک افزایش داده تا آن ها به سرعت محتویات غیر مجاز را از وبسایت های خود حذف نمایند.
گوگل و فیسبوک و دیگر غول های اینترنتی باید محتواهای تروریستی و غیر مجاز را در کمتر از یک ساعت از وبسایت خود پاک کنند در غیر اینصورت با قوانین اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد و قانون آن ها را مجبور به این کار می کند.
روز پنجشنبه کمیسیون اتحادیه اروپا، فشار بر روی شرکت های اینترنتی را افزایش داده و بیانیه ای را در خصوص حذف سریع همه محتواهای غیر مجاز شامل محتواهای تروریستی, دعوت به نفرت و اغتشاش، موارد سوء استفاده جنسی از کودکان، محصولات جعلی و تقلبی و تخلفات مربوط به کپی رایت، را صادر کرد.
این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: "با توجه به اینکه محتواهای تروریستی در نخستین ساعات درج شدن بیشترین آسیب را به همراه دارند، همه شرکت های اینترنتی ملزم خواهند بود که در کمتر از یک ساعت این محتواها را شناسایی و حذف کنند. واین کار را به عنوان یک قاعده در دستور کار خود قرار دهند."
سایت های شبکه های اجتماعی به یک شاهراه محبوب برای پخش ایده های گروه های تروریستی و دعوت و به کارگیری افراد برای اهداف آن ها تبدیل شده است. این شرکتها قوانین جدی را برای شناسایی این نوع از پست ها دنبال خواهند کرد و با یافتن آن ها پست و اکانت مربوط به آن را حذف خواهند کرد.
اتحادیه اروپا و سایر نهادهای سیاسی دیگر بارها و بارها به شرکت های اینترنتی فشار آورده اند تا اقدامات خود را علیه گروه های تروریستی بیشتر کنند. از سوی دیگر این شرکت تلاش می کنند تا با سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات، همکاری در پایگاه داده های مشترک حاوی تصاویر و ویدئوهایی که تروریسم را ترویج می کنند و بکارگیری هوش مصنوعی جهت شناسایی خودکار این محتوا ها، با تروریست ها مقابله نمایند.
به گفته انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات که نماینده شرکت های گوگل و فیس بوک است، شرکت های اینترنتی طی یک سال گذشته قراردادی را با اروپا امضا کردند و در آن به اروپا تعهد داده اند که محتواهای غیر مجاز را در مدت 24 ساعت حذف خواهند کرد.ولی این ضرب والاجل یک ساعته که در روز پنجشنبه ارائه شده است قطعا بسیار زمان کوتاهی است.
در بیانیه کمیسیون آمده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر سه ماه یک بار گزارشی در خصوص پیشرفت کار و میزان همکاری شرکت های اینترنتی در مقابله با محتواهای تروریستی ارائه خواهند داد. همچنین اضافه کرد که این گزارش ها تعیین کننده رویکرد آن ها خواهد بود که چه قانون و مقررات دیگری لازم است وضع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید