طراحی دستکش هوشمند با قابلیت مسیریابی برای موتورسواران

دستکش هوشمند

طراحی دستکش هوشمند با قابلیت مسیریابی برای موتورسواران

یک موتورسوار اهل آتلانتا به نام استیون فریدلندر (Steven Friedlander) دستکشی را برای مسیریابی در حین موتورسواری طراحی کرده است. این دستکش هوشمند با اتصال به گوشی هوشمند، نقشه مسیر  را برای موتورسوار به نمایش درمی‌آورد و کار او را برای پیدا کردن مسیر بسیار راحت‌تر می‌کند.

از این پس و با اختراع جدید یک موتورسوار آمریکایی، موتورسواران می‌توانند به جای نصب گوشی هوشمند خود بر روی فرمان، از این دستکش هوشمند برای مسیریابی استفاده کنند. لنگه چپ دستکش طراحی شده توسط استیون فریدلندر، یک گجت چراغ‌دار و مجهز به بلوتوث دارد که به برنامه مسیریابی گوشی هوشمند متصل می‌شود. البته فعلا این دستکش با گوشی های آیفون کار می‌کند و نسخه اندرویدی آن در دست تولید قرار دارد.

دستکش هوشمند

نمایش پیچ‌ها در دستکش هوشمند فریدلندر

این دستکش هوشمند ، از فاصله نیم مایلی تا 4 مایلی پیچ بعدی را به صورت خودکار برای موتورسوار به نمایش درمی‌آورد و در فاصله نزدیک‌تر، جهت پیچ را نیز نشان می‌دهد. همچنین موتورسوار می‌تواند با زدن انگشتان شست و اشاره خود به هم از فاصله با پیچ بعدی اطلاع پیدا کند. قرار است در به‌روزرسانی‌های بعدی این گجت، قابلیت‌های دیگری هم (مانند میزان شارژ باتری) با زدن انگشت شست به سایر انگشتان ارائه شود.

این دستکش هوشمند می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا 8 ساعت کار کند. در حال حاضر قیمت 149 دلار برای این گجت کاربردی تعیین شده اما پس از تکمیل تولید آن (احتمالا ژانویه سال آینده)، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این دستکش‌ها تا 249 دلار افزایش پیدا کند.

1396-01-10

دیدگاهتان را بنویسید