عرضه گلکسی S10 با نمایشگر بدون حاشیه تا چه اندازه موفق خواهد بود؟

گلکسی S10

عرضه گلکسی S10 با نمایشگر بدون حاشیه تا چه اندازه موفق خواهد بود؟

بعد از انتشار اطلاعاتی مبنی بر عرضه گلکسی S10 در سه نسخه مختلف، حالا برخی کاربران از امکان عرضه مدل سوم با نمایشگر کاملا بدون حاشیه صحبت می‌کنند.

سامسونگ سرانجام نسخه 2018 اپلیکیشن Good Lock را منتشر کرد؛ نسخه جدید و به‌روزشده اپلیکیشنی اختصاصی که چشم‌اندازی از چگونگی رابط کاربری موبایلی از دنیای آینده را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در میان قابلیت‌های انبوه این نرم افزار، بخشی با عنوان “Edge Touch” وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌هایی از پنل اج را به منظور جلوگیری از واکنش صفحه به لمس‌های تصادفی غیر فعال کنند. به نظر می‌رسد این قابلیت در مقطع فعلی چندان خوب عمل نمی‌کند، اما وجود آن، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد حاشیه‌های گلکسی S10 را سفارشی کنند؟

گلکسی S10

حاشیه‌های سفارشی‌شده، هر کاربری را خوشحال می‌کند

فرض کنیم همانند گوشی های جدید ویوو و اوپو، سامسونگ از نوعی نمایشگر تمام‌صفحه استفاده خواهد کرد. حتی یک گزارش جدید ادعا می‌کند امسال سه نسخه مختلف از گلکسی اس 10 معرفی خواهد شد که نسخه سوم با بهره‌گیری از دوربین سه گانه، می‌تواند به نمایشگری واقعا بدون حاشیه مجهز شود. البته باید گفت که تمام کاربران به دنبال خرید موبایلی نیستند که در بخش جلویی آن هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر، برخی از کاربران از طراحی پرچمداران سامسونگ و نمایشگر Edge بابت لمس‌های تصادفی ناراضی هستند.

در این صورت، آیا ممکن است سامسونگ با امکان‌پذیر کردن سفارشی‌سازی حاشیه‌های گوشی به صورت نرم افزاری، این دسته از مصرف‌کنندگان را برای خرید تشویق کند؟ اضافه کردن گزینه‌ای برای غیر فعال کردن لبه‌های دستگاه به نوعی شبیه‌سازی وجود حاشیه‌ها است. در واقع می‌توان این اقدام را به عنوان ایده‌ای جذاب برای ایجاد «حاشیه‌های مجازی» در چهار طرف نمایشگر معرفی کرد. کافی‌ست به این ترکیب، قابلیت غیر فعال کردن بازخورد لمسی Good Lock 2018 را هم اضافه کنید تا ما با دستگاهی با نمایشگر واقعا بدون حاشیه رو به رو باشیم؛ دستگاهی که دیگر کاربران به خاطر لمس‌های تصادفی لبه‌های گوشی، آن را پس نمی‌زنند.

احتمال استفاده از ناچ در گلکسی S10

گلکسی S10

در حقیقت، این سامسونگ است که به منظور افزایش نسبت صفحه به بدنه تصمیم نهایی را برای استفاده یا عدم به‌کارگیری ناچ می‌گیرد، در حالی که حاشیه‌های سفارشی هم به کاربران اجازه می‌دهد ناچ را مخفی کنند. پیش‌تر، ال جی نمونه چنین کاری را روی گوشی G7 ThinQ انجام داده است. هرچند، فقط LG است که برای این طراحی، به جای آمولد از پنل‌های ال سی دی استفاده می‌کند.

اگر تنها یک شرکت باشد که توانایی سفارشی کردن رابط کاربری را به این صورت داشته باشد، احتمالا سامسونگ خواهد بود. اگر مهندسان بتوانند حاشیه‌ها را در هر چهار طرف صفحه کم کرده و آن‌گاه راهی را برای سفارشی کردن آن پیدا کنند، احتمالا موفق به راضی نگه داشتن کاربران خواهند شد.

1397-04-04

دیدگاهتان را بنویسید