علت حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در اکسپریا XZ2 از زبان سونی

اکسپریا XZ2

علت حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در اکسپریا XZ2 از زبان سونی

یکی از تغییرات مهم سونی اکسپریا XZ2 در مقایسه با محصولات پیشین این شرکت، حذف شدن جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. اما دلیل سونی برای اعمال این تغییر در اکسپریا ایکس زد 2 چه بوده است؟

یکی از نکات جالب و منحصربه‌فرد نمایشگاه MWC 2018، مشاهده دو گوشی سونی با ظاهری متفاوت بعد از سال‌ها داشتن طراحی یکسان و خسته‌کننده بود. سونی سبک جدید طراحی گوشی هوشمند خود را Ambient Flow نامیده که جایگزین سبک مکعب مستطیلی OmniBalance به شمار می‌آید.

اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت نخستین گوشی های دارای این نوع طراحی به شمار می‌آیند. البته هنوز در این دو گوشی جای تغییر زیادی باقی مانده است. به عنوان نمونه سونی اکسپریا ایکس زد 2 و مدل کامپکت آن، در مقایسه با بسیاری از گوشی های هوشمند روز ضخامت بیشتری دارند.

یکی دیگر از دلایلی که سبب شد با وجود اعمال تغییرات فراوان در اکسپریا XZ2 کاربران طرفدار سونی همچنان ناامید باقی بمانند، حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این گوشی به شمار می‌آید. اما دلیل شرکت برای این کار چه بوده است؟

اکسپریا XZ2

علت حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در سونی اکسپریا ایکس زد 2

سونی اعلام کرد حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از اکسپریا XZ2 یکی از بخش‌های جابه‌جایی آن‌ها به زبان طراحی جدید Ambient Flow محسوب می‌شود. مهندس‌های سونی به منظور ارائه یک طراحی زیبا و یکپارچه، مجبور به حذف این درگاه شدند. این شرکت دلیل دیگر را اطلاع از داغ بودن بازار هدفون‌های وایرلس در مقایسه با هدفون‌های سیمی اعلام کرد.

دلیل سونی برای حذف درگاه صوتی اکسپریا XZ2 منطقی نیست

امروز، اصلی‌ترین دلیل گوشی‌سازان به منظور حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون، باز گذاشتن دست خود به منظور کاهش ضخامت دستگاه است، در حالی که اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت در مقایسه با بسیاری از محصولات سال‌های اخیر ضخامت بیشتری دارند. نباید فراموش کرد درگاه یو اس بی C دارای توانایی اتصال آداپتور صدا و شارژ دستگاه، قابلیت شارژ سریع را نابود می‌کند، حتی اگر از یک کابل مخصوص شارژ سریع استفاده کرده باشید.

1396-12-23

دیدگاهتان را بنویسید