عینک های واقعیت افزوده ODG معرفی شدند

عینک های واقعیت افزوده ODG

عینک های واقعیت افزوده ODG برای استفاده قشر عادی جامعه معرفی شدند

شرکت Osterhout Design Group طی روند برگزاری نمایشگاه CES 2017 از دو مدل عینک واقعیت افزوده مبتنی بر هولوگراف رونمایی کرد که به دلیل برخورداری از قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر محصولات هم رده در بازار، افراد عادی نیز می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. عینک های واقعیت افزوده ODG در دو مدل با نام‌های R-8 و R-9 تولید شده‌اند و برخی از آن‌ها به عنوان اولین گجت‌های پوشیدنی قدرت گرفته از پردازنده اسنپدراگون 835 یاد می‌کنند.

در حالی که منبع خبر کارایی عینک های واقعیت افزوده ODG را همانند هدست هولولنز مایکروسافت عنوان کرده، بایستی در نظر داشته باشیم که هولولنز بر پایه ویندوزی هولوگراف توسعه یافته و از اپلیکیشن‌های یونیورسال پشتیبانی می‌کند و حال آنکه R-8 و R-9 به پلتفرم اندروید 7 مجهز شده‌اند و عملا کارایی آن‌ها به دلیل نبود زیرساخت مناسب و از طرفی کمبود اپلیکیشن‌های سازگار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عینک های واقعیت افزوده ODG

البته ناگفته نماند که عینک های واقعیت افزوده ODG از لحاظ تکنولوژی یک سر و گردن نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار بالاتر هستند، زیرا که زاویه دید افراد در این عینک‌ها محدود به برنامه ارائه شده در نمایشگر نیست. به زبان ساده‌تر واقعیت افزوده نمای فیزیکی زنده، مستقیمی است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند؛ با این حال واقعیت مجازی درواقع یک شبیه‌سازی کامپیوتری است که در مقابل دیدگان کاربران قرار می‌گیرد و خبری از تعامل با دنیای واقعی در آن‌ها نیست.

به هر حال مدل R-9 که از ظاهری شکیل‌تری بهره برده، زاویه دید 50 درجه‌ای با وضوح تصویر فول اچ دی را ارائه می‌دهد و دوربین 13 مگاپیکسلی آن قادر است تصاویری با وضوح 4K را ثبت کند. مزیت دیگر عینک های واقعیت افزوده ODG امکان اضافه کردن سنسورهای ماژولار به آن‌هاست، هرچند که شرکت سازنده در این رابطه اطلاعات کافی را ارائه نکرده است. مدل R-8 نیز علاوه بر داشتن زاویه دید 40 درجه با وضوح 720p، به دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز است. طبق اعلام شرکت سازنده، این محصولات به ترتیب با قیمت 1800 و 1000 دلاری از نیمه دوم سال 2017 به بازار عرضه خواهند شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-17

دیدگاهتان را بنویسید