فرصت دوباره به پیام رسان های هاتگرام و طلاگرام تا پایان آذرماه 1397

هاتگرام

فرصت دوباره به پیام رسان های هاتگرام و طلاگرام تا پایان آذرماه 1397

هاتگرام و طلاگرام تا پایان آذرماه 1397 فرصت دریافت کردند. در حالی که مهلت نسخه های فارسی تلگرام برای تبدیل شدن به پیام رسان بومی به پایان رسیده بود، فرصت دوباره‌ای به آنها داده شد.

دو پیام رسان هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) به عنوان نسخه های فارسی تلگرام، پس از فیلتر شدن تلگرام باز هم به فعالیت خود ادامه دادند که این مساله با واکنش برخی مسئولان و به خصوص مدیران پیام رسان های داخلی مواجه شد. دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که هاتگرام و تلگرام طلایی تا اواسط شهریورماه 1397 فرصت دارند تا به یک پیام رسان صد در صد بومی تبدیل شوند.

با اتمام فرصت مسئولان به پیام رسان های هاتگرام و طلاگرام، پیش‌بینی می‌شد که شاید دسترسی به این دو شبکه از روز 15 شهریور 1397 قطع شود، اما این اتفاق رخ نداد و نسخه های فارسی تلگرام همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در همین راستا، پیگیری‌ها نشان می‌دهند که هات گرام و تلگرام طلایی تا پایان پاییز 97 فرصت دریافت کرده‌اند.

یک منبع آگاه در دولت می‌گوید مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام مدعی شده‌اند در حال مستقل شدن از تلگرام و تبدیل شدن به یک پیام رسان کاملا بومی هستند و به همین دلیل در جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه قرار شد فرصت دوباره‌ای برای اتمام اقدامات فنی به این دو نسخه فارسی تلگرام داده شود.

اعتراض پیام رسان های داخلی به هاتگرام و طلاگرام

این فرصت دوباره که در اختیار نسخه‌های فارسی تلگرام قرار گرفت، با واکنش مجدد پیام رسان های داخلی همراه شد و آن‌ها نسبت به این اتفاق اعتراض کرده‌اند. محمد رسول کاظمی، مدیر پیام رسان بومی آی گپ نیز در توییت جدید خود از اعطای مجوز ورود 2 هزار سرور با ارز دولتی برای هاتگرام و طلاگرام خبر داد که تاکنون این خبر تایید یا تکذیب نشده است و مسئولان وزارت ارتباطات واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

1397-06-16

دیدگاهتان را بنویسید