فروشندگان چینی برای امنیت بیشتر FaceID از ماسک‌های محافظ رونمایی کردند!

امنیت بیشتر FaceID

فروشندگان چینی برای امنیت بیشتر FaceID از ماسک‌های محافظ رونمایی کردند!

فروشندگان چینی در راستای جدیدترین اقدام خود برای بازاریابی، از ماسک‌های مخصوصی برای امنیت بیشتر FaceID آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کردند!

تنها چند روز پس از معرفی رسمی قابلیت فیس آی دی برای آیفون 10 اپل، فروشندگان چینی در بازاری آنلاین به نام Taobao از آیتم عجیبی برای امنیت بیشتر این بخش مهم رونمایی کردند؛ این آیتم جدید در حقیقت چند عدد ماسک است که برای امنیت بیشتر FaceID و جلو‌گیری از سوء‌استفاده از آن توسط بقیه، طراحی شده است. اما این ماسک‌ها دقیقا چه کاربردی دارند؟

اگر نگران هستید که وقتی در خانه خوابیده‌اید، یک نفر با استفاده از قابلیت فیس آیدی قفل گوشی‌تان را باز کند، (که البته از لحاظ تئوری این کار غیرممکن است؛ چرا که اپل گفته برای امنیت بیشتر FaceID کاری کرده که این قابلیت با چشمان بسته کار نکند) می‌توانید به تهیه ماسک‌های مختلف -که قیمتی 5 تا 15 دلاری دارند- اقدام کنید و وقتی خوابیده‌اید آن‌ها را سرتان کنید. فروشندگان چینیِ این ماسک‌ها، دست شما را برای شخصی‌سازی آن‌ها باز کرده‌اند؛ برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که ماسک شما فقط یک سوراخ یا سه سوراخ داشته باشد، یا این‌که آن را بدون سوراخ سفارش دهید. حتی می‌توانید از بین یکی از دو رنگ سبز یا سیاه نیز یکی را انتخاب کنید.

در کنار این ماسک‌ها، می‌توانید عینک زیبایی را نیز که جداگانه به فروش می‌رسد، تهیه کرده و امنیت بیشتر FaceID را تضمین کنید. به هنگام خریدن این ماسک‌ها، فروشگاه یاد شده تعدادی تصویر مختلف را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید انتخاب خود را بهتر انجام دهید.

چنین قابلیتی بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که نمی‌خواهند خواهر یا برادرشان وارد گوشی شود و محتویاتش را ببیند. البته در صورتی که چنین مشکلی دارید، کار عاقلانه این است که قابلیت فیس آیدی را به کلی غیر فعال کنید؛ این طور فکر نمی‌کنید؟

1396-06-27

دیدگاهتان را بنویسید