فروش آیفون های اپل در سال‌های 2018 و 2019 به 440 میلیون دستگاه می‌رسد

فروش آیفون های اپل

فروش آیفون های اپل در سال‌های 2018 و 2019 به 440 میلیون دستگاه می‌رسد

فروش آیفون های اپل طی سال‌های 2018 و 2019، احتمالا به رقم بالای 440 میلیون دستگاه خواهد رسید. اما آیا در آینده اپل می‌تواند روند افزایش فروش گوشی های آیفون را حفظ کند؟

فروش آیفون های اپل می‌تواند همانند گذشته با روندی تدریجی افزایش پیدا کند. این در حالی‌ست که برخی افراد از کاهش فروش موبایل های این شرکت به خاطر هزینه‌های بالاتر آیفون ایکس سخن می‌گویند.

یکی از تحلیل‌گران مشهور با نام جین مانستر (Gene Munster) معتقد است امسال و سال آینده هم‌چنان حجم بالایی از گوشی توسط اپل فروخته می‌شود. به طور دقیق‌تر، این تحلیل‌گر فروش 220 میلیون آیفون در هرکدام از سال‌‌های 2018 و 2019 را پیش‌بینی می‌کند؛ آماری که البته با تخمین وال استریت نیز هم‌خوانی دارد. دلیل چنین چیزی فاز جدید «پدیداری بزرگ‌تر آیفون» است که می‌تواند علی‌رغم برچسب‌های قیمت بالاتر، فروش گوشی های آیفون را تقویت کرده و تعداد کاربران پایه آیفون را در سراسر جهان به 800 میلیون نفر افزایش دهد. با توجه به آمار موجود از وفاداری کاربران به آیفون (با نرخ بالاتر از 90 درصد)، به نظر می‌رسد این موقعیت اپل در آینده نیز حفظ خواهد شد و مدیران مشکلی در راضی نگه داشتن کاربران نخواهند داشت.

احتمال توقف روند افزایشی فروش آیفون های اپل

هرچند پس از سال 2019، مانستر در انتظار افزایش قابل فروش آیفون های اپل و یا رشد درآمد شرکت نیست. اگرچه اپل می‌تواند طی سال‌های آینده، درآمد خود را 0 تا 5 درصد افزایش دهد، ولی این تحلیل‌گر معتقد است چرخه آپگیرد آیفون به تدریج در حال ثابت شدن بوده و احتمالا پیش‌تر به اوج خود رسیده باشد. با این تفاسیر، می‌توان گفت در آینده، کانون توجه در گزارش‌های مالی اپل از روی عرضه گوشی ها برداشته خواهد شد و در عوض شاهد رشد در سایر حوزه‌های فعالیت همچون سرویس‌ها خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود امسال اپل از چهار تلفن هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد. دو مدل از این گوشی ها با نمایشگر اولد و برچسب قیمتی بالاتر، احتمالا با نام‌های آیفون ایکس 2018 و آیفون ایکس پلاس 2018 به دست کاربران خواهند رسید. مدل‌های دیگر نیز شامل نام آیفون 2018 با نمایشگر LCD و قیمت پایین‌تر و همین‌طور آیفون اس ای 2018 می‌شوند.

1397-02-25

دیدگاهتان را بنویسید