فروش بخش تولید تلویزیون توشیبا به شرکت چینی هایسنس

بخش تلویزیون توشیبا

فروش بخش تولید تلویزیون توشیبا به شرکت چینی هایسنس

شرکت توشیا رفته رفته در حال تجزیه است و بخش‌های مختلف آن به کمپانی های دیگر فروخته می‌شوند. به تازگی شرکت هایسنس بخش تلویزیون توشیبا را خریداری کرده است.

بعد از رسوایی مالی توشیبا در سال 2015، این شرکت در حال تجزیه است. سونی در سال 2015 بخش سنسور آن را به مبلغ 155 میلیون دلار و شرکت Bain Capital بخش فلش مموری آن را به مبلغ 18 میلیون دلاری خریداری کرد. این شرکت روز گذشته فروخته شدن یکی دیگر از مهمترین بخش‌های خود را اعلام کرد؛ هایسنس بخش تلویزیون توشیبا را به ارزش 113 میلیون دلار خریداری کرد.

بخش تلویزیون توشیبا به مبلغ 113 میلیون دلار فروخته شد

بر اساس گزارش‌ها، هدف توشیبا از فروختن بخش‌های مختلف خود، جبران زیان بسیار بزرگی‌ست که به شرکت وارد شده است. این شرکت احتمالا به خاطر فعالیت‌های خود در دانش هسته‌ای باز هم مجبور به فروش بخش‌های دیگری خواهد شد. توشیبا از مدت‌ها قبل در حال ساخت راکتورهای هسته‌ای در ایالات متحده آمریکا است، اما افزایش مقررات ایمنی از سال 2011 به خاطر فاجعه‌ی به بار آمده در فوکوشیما سبب شده سرعت پیشروی شرکت در این زمینه بسیار کاهش پیدا کند. حتی بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای توشیبا، در سال جاری با شکست مواجه شد.

بخش تلویزیون توشیبا

توشیا تنها کمپانی ژاپنی نیست که بخش تلویزیون خود را به شرکتی دیگر فروخته است. سال گذشته، شرکت فاکسکان شارپ را به مبلغ 3.5 میلیارد دلاری خریداری کرد، اما شارپ حق استفاده از برند خود برای ساخت تلویزیون را به هایسنس فروخت! از قرار معلوم فاکسکان به عنوان مالک شارپ در تلاش است این حق را از هایسنس پس بگیرد، چرا که محصولات تولید شده به دست هایسنس در حال نابود کردن ارزش و اعتبار برند شارپ است!

1396-08-24

دیدگاهتان را بنویسید